مهمترین مهارت های اساسی موفقیت در آزمون آیلتس


مهمترین مهارت های اساسی موفقیت در آزمون آیلتس

مهمترین مهارت های اساسی موفقیت در آزمون آیلتس شامل گسترش دایره لغات انگلیسی، شرکت در آزمون آزمایشی (ماک)، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس، استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی، مدیریت زمان، مطالعه منابع استاندارد آیلتس و...

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

انواع آزمون آیلتس

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی بهتر است برای کسب نمره بالا از راهکارها و تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی مانند توجه به نکات مهم گرامر در آیلتس و توجه به اشتباهات رایج در آزمون و غیره استفاده کنید.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری(Speaking) و شنیداری(Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند این آزمون در ساختار و محتوا با آیلتس آکادمیک و جنرال فرقی ندارد و تنها تفاوت آن در محل برگزاری آزمون است. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون FCE شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

مهمترین مهارت های موفقیت در آیلتس

اگر تصمیم دارید با اهداف مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنید باید بدانید مدرک زبان انگلیسی یکی از مهمترین مدارک برای اخذ ویزای کشور مقصد است و بالا بودن نمره مدرک زبان مانند آزمون آیلتس و تافل شانس شما را برای اخذ انواع ویزا یا پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر را افزایش می دهد و بلعکس ممکن است در صورت پایین بودن نمره آیلتس نتوانید از دانشگاه مقصد پذیرش تحصیلی دریافت کنید و یا با درخواست شما برای اخذ ویزای کار و سایر انواع ویزا موافقت نشود. بنابراین به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی باید سعی کنید نمره ی بالایی در آزمون آیلتس کسب کنید.

برای کسب نمره بالا در هر چهار بخش آزمون آیلتس باید از بهترین راهکارها برای تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی مانند توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس، مطالعه منابع استاندارد آیلتس، توجه به اشتباهات رایج در آیلتس استفاده کنید که در ادامه به برخی از این راهکارها به اختصار اشاره می کنیم.

· مطالعه منابع آیلتس

· شرکت در دوره های آمادگی آیلتس

· شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (ماک)

· گسترش دایره لغات انگلیسی

· گوش دادن به پادکست ها و دیدن فیلم

· مدیریت زمان

· آشنایی با انواع لهجه های انگلیسی

· توجه به اشتباهات رایج در آیلتس

مطالعه منابع آیلتس

یکی مهمترین راهکارها برای تقویت زبان انگلیسی برای موفقیت در آیلتس مطالعه منابع استاندارد زبان انگلیسی است که به منظور آمادگی زبان آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس طراحی شده است، این منابع شامل انواع کتاب ها از جمله کتاب های خود خوان است و استفاده از سی دی های آموزشی و شرکت در دوره های آموزش آنلاین است. با مطالعه منابع معتبر آیلتس شما می توانید با کمک مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ که می آموزید بهترین نمره را در آیلتس کسب کنید.

شرکت در دوره های آمادگی آیلتس

امروزه به دلیل افزایش داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس و اهمیت مدرک این آزمون برای اهداف مهاجرتی موسسات و مراکز معتبر زبان انگلیسی به منظور تقویت مهارت های زبان انگلیسی و افزایش آمادگی زبان آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا، دوره های بسیاری را به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کنند. با شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس با مهمترین نکات بخش های مختلف آیلتس مانند مهمترین نکات ریدینگ آیلتس، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ آشنا می شوید.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (ماک)

آزمون آزمایشی آیلتس همان آزمون های اصلی آیلتس است که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان پیش از شرکت در آزمون اصلی برگزار می شود. آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) مانند آزمون اصلی آیلتس شامل دو نوع آزمون ماک آکادمیک و آزمون ماک جنرال است و با توجه به اینکه داوطلب در کدام آزمون آیلتس قرار است شرکت کند، می تواند در آزمون آزمایشی مربوط به آن نیز شرکت کند.

گسترش دایره لغات انگلیسی

برای اینکه بتوانید به سوالات بخش های مختلف آیلتس پاسخ بدهید، باید دایره لغات وسیعی داشته باشید و عبارات رایج را بلد باشید، هر چه لغات و عبارات بیشتری بلد باشید، بهتر می توانید صحبت کنید یا بنویسید و از لغات مترادف استفاده کنید. البته در استفاده از لغات انگلیسی باید به این نکته توجه کنید که در پاسخ دادن به سوالات، املای کلمات را درست بنویسید، در غیر این صورت اگر پاسخ شما درست باشد، اما املای کلمه اشتباه باشد، نمره سوال را از دست می دهید. گسترش دایره لغات از جمله مهمترین نکات تقویت اسپیکینگ و رایتینگ است که شما می توانید به راحتی صحبت کنید و بنویسید و نمره بالایی در این بخش ها کسب کنید.

گوش دادن به پادکست ها و دیدن فیلم

گوش دادن به پادکست ها، اخبار، فایل های صوتی و دیدن فیلم ها به زبان انگلیسی یکی دیگر از راهکارهای تقویت مهارت های زبان انگلیسی به ویژه مهارت شنیداری است. در واقع گوش دادن به فایل های صوتی و فیلم ها به زبان انگلیسی از مهمترین نکات تقویت لیسنینگ آیلتس بشمار می رود.

مدیریت زمان

همان طور که می دانید برای پاسخ دادن به هر یک از بخش های آیلتس مدت زمانی تعیین شده است و شما باید بتوانید با توجه به فرصتی که برای پاسخ دادن به سوالات به شما داده می شود به سوالات پاسخ بدهید، از این رو باید بتوانید زمان خود را در هنگام جواب دادن به سوالات مدیریت کنید تا وقت کم نیاورید، بنابراین باید از راهکارهایی استفاده کنید که به شما در مدیریت زمان در جواب دادن به سوالات آیلتس کمک کند. یکی از راهکارهای مدیریت زمان این است که در هنگام تمرین کردن در بخش های مختلف آیلتس از ساعت استفاده کنید و زمان جواب دادن به سوالات را اندازه گیری کنید و سعی کنید با بالا بردن سرعت عمل خود در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات جواب بدهید، تا در آزمون اصلی وقت کم نیاورید و در زمان تعیین شده بتوانید بدون استرس و نگرانی به تمام سوالات جواب بدهید.

آشنایی با انواع لهجه های انگلیسی

زبان انگلیسی با لهجه ‌های مختلفی مانند کانادایی، آمریکایی، استرالیایی و بریتیش صحبت می شود. گوش دادن به فایل های صوتی با لهجه ‌های مختلف به شما کمک می ‌کند تا با تنوع لهجه‌های زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوید.

توجه به اشتباهات رایج در آیلتس

یکی از نکاتی که موجب موفقیت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا می شود، توجه به اشتباهات رایج در آیلتس است. شما می توانید با شناخت اشتباهاتی که اغلب زبان آموزان در جواب دادن به سوالات بخش های مختلف آیلتس مرتکب می شوند و رفع آنها نمره بهتری در آزمون بگیرید.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از تاریخ ها و مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.



موضوعات: دوره های زبان انگلیسی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون آیلتس , منابع آزمون آیلتس , آزمون آیلتس جنرال , آزمون آیلتس آکادمیک , آزمون آزمایشی آیلتس ,
[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 21 آذر 1402 ] [ 10:55 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]