معادل نمره دولینگو با آیلتس و تافل


معادل نمره دولینگو با آیلتس و تافل

معادل نمره دولینگو با آیلتس و تافل برای افرادی اهمیت دارد که در آزمون دولینگو به صورت آنلاین شرکت کرده اند و قصد دارند برای اپلای تحصیلی نمره دولینگو را با آیلتس یا تافل معادل سازی کنند.

آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

آزمون آیلتس دارای انواع مختلفی است که هر یک برای اهداف خاصی طراحی شده است و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود در یکی از انواع آزمون آیلتس شرکت می کنند. انواع آزمون آیلتس شامل، آیلتس آکادمیک (برای اپلای تحصیلی)، آیلتس جنرال (مهاجرت غیرتحصیلی)، آیلتس لایف اسکیلز (مهاجرت غیر تحصیلی به انگلستان) و آیلتس UKVI (مهاجرت به انگلستان)

آزمون آیلتس در موسسات و مراکز معتبر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود و برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آیلتس برای داوطلبان ایرانی است داوطلبان می توانند بدون محدودیت هر تعداد که بخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند. آیلتس هر ماه 4 مرتبه و در یک سال 48 مرتبه برگزار می شود، همچنین گواهی نامه آیلتس به مدت 2 سال اعتبار دارد و پس از این مدت اعتبار آن منقضی می شود.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های معتبر زبان انگلیسی مانند آزمون تافل تضمینی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند و مدت زمان آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

نتیجه آزمون آیلتس از 1 تا 9 نمره دارد و نمره نهایی آیلتس از میانگین نمرات هر بخش آیلتس محاسبه می شود.

آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود.

شرکت در آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره بالا یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است و مزایای داشتن مدرک تافل موجب شده تا هر ساله افراد بسیاری با اهداف مختلف از جمله اپلای تحصیلی در آزمون تافل شرکت کنند.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

موسسه ETS آزمون تافل را در نسخه های مختلفی ارائه کرده است که عبارتند از:

آزمون تافل IBT

آزمون تافل IBT هوم ادیشن

آزمون تافل PBT یا تافل کاغذی

آزمون تافل اسنشیالز

آزمون تافل ITP

آزمون تافل پریمیر (تافل کودکان 8 تا 11 سال)

آزمون تافل جونیور (تافل نوجوانان 11 تا 16 سال)

مدت اعتبار مدرک تافل در نسخه های مختلف 2 سال است و پس از 2 سال فاقد اعتبار خواهد بود.

ساختار آزمون تافل

آزمون تافل نیز مانند آیلتس و بسیاری از آزمون های زبان معتبر، چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

چهار بخش آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

مدت زمان برگزاری آزمون تافل حدوداً سه ساعت و نیم تا چهار ساعت است که بعد از دو ساعت از شروع آزمون و پس از اتمام بخش Listening به مدت ده دقیقه شرکت کنندگان در آزمون استراحت خواهند کرد، همچنین نتیجه آزمون تافل از 0 تا 160 نمره دارد.

آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو یک آزمون بین ‌المللی زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت زبان و به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور داوطلبان در جلسه نمی باشد. از مزایای شرکت در آزمون دولینگو نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد، در این آزمون شرکت کند. همچنین داوطلبان یک ساعت برای پاسخگویی به سوالات فرصت دارند و نتایج آزمون 48 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و همچنین مدت اعتبار آن دو سال است.

امروزه داشتن مدرک دولینگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طی چندسال اخیر ارائه ی مدرک زبان دولینگو یکی از شرایط پذیرش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سراسر دنیا است.

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل و آیلتس برای ارزیابی داوطلبان در خصوص چهار مهارت زبان انگلیسی Listening (شنیدن)، Speaking (صحبت کردن)، Writing (نوشتن) و Reading(خواندن) طراحی و از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

آزمون دولینگو یک آزمون زبان تطبیقی است که سوالات مطرح شده در بخش های بعدی به نحوه ی پاسخگویی و عملکرد داوطلب در بخش های قبلی بستگی دارد، یعنی هر چه داوطلب به سوالات اول بهتر پاسخ دهد، سوالات بخش های بعدی سخت تر خواهد بود.

نتیجه ی آزمون دولینگو بین 10 تا 160 امتیاز دارد و در 4 سطح از مبتدی تا پیشرفته طبقه بندی می شود.



موضوعات: دوره های زبان انگلیسی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون آیلتس , آزمون آیلتس جنرال , آزمون آیلتس آکادمیک , آزمون آزمایشی آیلتس , آزمون تافل , آزمون دولینگو ,
[ بازدید : 19 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 1 بهمن 1402 ] [ 20:31 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]