نکات Writing Conclusion در آزمون آیلتس


نکات Writing Conclusion در آزمون آیلتس

نکات Writing Conclusion در آزمون آیلتس از مهمترین نکات کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس است. قسمتconclusion یا پاراگراف نتیجه گیری در رایتینگ آیلتس اهمیت بسیاری دارد و به عنوان نتیجه گیری نوشتار شما در رایتینگ آیلتس عمل و ایده اصلی نوشته را تکرار می کند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

همچنین گواهی نامه آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد. آیلتس آکادمیک، جنرال، آیلتس لایف اسکیلز و آزمون آیلتس UKVI انواع مختلف آیلتس هستند و هر یک برای اهداف متفاوتی برگزار می شود و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود مانند تحصیل یا کار در یکی از انواع آیلتس شرکت می کنند.

آزمون آیلتس در موسسات و مراکز معتبر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود و برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آیلتس برای داوطلبان ایرانی است داوطلبان می توانند بدون محدودیت هر تعداد که بخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند. آیلتس هر ماه 4 مرتبه و در یک سال 48 مرتبه برگزار می شود، همچنین مدرک و گواهی نامه آیلتس به مدت 2 سال اعتبار دارد و پس از این مدت اعتبار آن منقضی می شود.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون FCE شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

بخش درک مطلب (Reading)

بخش شنیداری (Listening)

بخش گفتاری (Speaking)

بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

رایتینگ آزمون آیلتس

سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است، اما مدت زمان پاسخ به سوالات بخش نوشتاری برای آیلتس جنرال و آکادمیک 60 دقیقه است و هر کدام از آزمون ها شامل دو task می باشد، در آیلتس آکادمیک،Task1 نوشتن در مورد جدول، نمودار، نقشه و غیره است. وTask2 در مورد نوشتن یک مقاله می باشد و برای آزمون آیلتس جنرال،Task1 نوشتن نامه وTask2 نوشتن یک مقاله است.

در بخش رایتینگ باید پاسخ ها به پاسخ نامه منتقل شود و داوطلب باید زمانی را برای انتقال پاسخ به پاسخ نامه در نظر بگیرد.

نمره منفی آیلتس در بخش رایتینگ یکی از پرسش های متداول درباره آیلتس است. اینکه آیا در بخش رایتینگ آیلتس به پاسخ های اشتباه نمره منفی داده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: در هیچ یک از بخش های آیلتس نمره منفی وجود ندارد و داوطلبان می توانند به تمام سوالات بدون نگرانی از نمره منفی جواب بدهند.

رایتینگ آیلتس آکادمیک

بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل دو تسک است:

تسک 1: تسک 1 در رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل یک نمودار یا جدول است و داوطلب باید با حداقل 150 کلمه آن را توصیف کند و برای پاسخ دادن به این سوال 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.

تسک 2: تسک 2 شامل نوشتن یک مقاله است و داوطلب باید در مورد یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد و تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد و داوطلب 40 دقیقه فرصت دارد تا مقاله خود را بنویسد و به پاسخ نامه منتقل کند. نوشتن در دو تسک رایتینگ باید به صورت رسمی باشد.

رایتینگ آیلتس جنرال

بخش رایتینگ آیلتس جنرال شامل 2 تسک است:

تسک 1: در تسک 1 آیلتس جنرال داوطلب باید در مورد موضوعی که به آنها داده می شود یک نامه بنویسد. در این نامه اطلاعاتی را درخواست کند و یا یک وضعیت را توضیح دهد و تعداد کلمات این نامه باید کمتر از 150 کلمه نباشد و برای نوشتن آن 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.

تسک 2: در تسک 2 داوطلب باید یک مقاله در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد. تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد و داوطلب 40 دقیقه فرصت دارد تا مقاله خود را بنویسد.

پاراگراف conclusion در رایتینگ آیلتس

در پاراگراف conclusion، یا پاراگراف نتیجه گیری شما می‌ توانید نظر شخصی خود را در مورد موضوع مورد بحث در تسک رایتینگ بنویسید و ایده ها و تحلیل خود را در مورد موضوع مورد نظر در پاراگراف conclusion، بیان کنید. همچنین پاراگراف نتیجه گیری باید با پاراگراف مقدمه مرتبط باشد، بنابراین، برای نوشتن پاراگراف نتیجه گیری باید در مورد ایده هایی که در مقدمه بیان کردید بنویسید.

با نوشتن یک conclusion قوی در این قسمت شما نتیجه نوشتار خود را به اگزمینر آیلتس بیان می کنید و اگزمینر متوجه می شود که شما تمام جوانب و زوایای موضوع را با دقت بررسی کرده اید و توانایی خلاصه کردن و نتیجه گیری در رایتینگ آیلتس را دارید، در واقع با نوشتن یک conclusionقوی شما اثبات می کنید مفهوم و اهمیت موضوع مورد بحث در این بخش را درک کرده اید و کاملا به آن آگاهی دارید.

نکات conclusion رایتینگ آیلتس

همان طور که گفتیم نوشتن پاراگراف نتیجه گیری در کسب نمره بالا در بخش رایتینگ آیلتس اهمیت بسیاری دارد، از این رو باید به نکات نوشتن conclusion دقت کنید. برای نوشتن conclusion باید توجه کنید که پاراگراف conclusion باید با سایر اجزای نوشتار و با پاراگراف مقدمه ارتباط مناسبی داشته باشد و برای نوشتن آن از تعداد کلمات مناسبی استفاده کنید. برای نوشتن conclusionباید بدانید این قسمت جمع بندی ایده و موضوع مورد بحث است و نباید در conclusion ایده‌ ی جدیدی را مطرح کنید.

در واقع در قسمتconclusion داوطلب نتایج نوشته خود را بازبینی می کند و اطلاعات بیان شده را در قالب تحلیلی عمیق تر ارائه می دهد. در نوشتن پاراگراف نتیجه گیری باید به این نکته توجه کنید که شما در این نوشته یک بار ایده ی خود را با جزییات کامل مطرح کردید و در قسمت conclusionنیاز نیست به همه چیز اشاره کنید و فقط باید خلاصه ای از ایده ها را بازنویسی کنید تا بتوانید نمره خوبی در این بخش بگیرید.

مهارت در خلاصه نویسی و بیان ایده ‌های اصلی به صورت مختصر و مفید، اشاره به نتایج و تحلیل‌ های مهم در خصوص موضوع مورد بحث در این بخش تاثیر زیادی در کسب نمره بالا دارد و نوشتن conclusionقوی یکی از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس بشمار می رود و برای نمره دهی به آیلتس در بخش رایتینگ بسیار اهمیت دارد.

برای نوشتن conclusion قوی باید:

به ایده‌ های اصلی و موضوع مورد بحث اشاره کنید: مهمترین ایده های خود را در قسمت conclusion بیان کنید.

تاکید بر ارتباط بین اصل مطلب و موضوع سوال در رایتینگ آیلتس: پیوستگی متن در قسمت conclusion باید رعایت شود.

استدلال های اصلی متن خود را دوباره به صورت خلاصه بیان کنید: باید در مورد استدلال های اصلی که در بدنه نوشتار بیان شده به صورت مختصر و مفید بنویسید.

از تکرار پرهیز کنید: برای نوشتن پاراگراف نتیجه گیری نباید از جملات و ایده های تکراری استفاده کنید.

استفاده صحیح از کلمات و عبارات ربطی: باید بدانید همه کلمات و عبارات ربط مناسب نیستند و انتخاب کلمات و عبارات ربطی بسیار اهمیت دارد.

رعایت CC یا Coherence and Cohesionدر رایتینگ آیلتس (انسجام و پیوستگی جملات)، استفاده از مهارت پارافریزینگ در آیلتس، استفاده صحیح از کالوکیشن های آیلتس، شرکت در دوره آیلتس اکسپرس، شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (آزمون ماک چهار مهارتی و آزمون ماک تک مهارتی آیلتس) و... از جمله مهمترین راهکارها برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس هستند.



موضوعات: دوره های زبان انگلیسی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون آیلتس , منابع آزمون آیلتس , آزمون آیلتس جنرال , آزمون آیلتس آکادمیک , آزمون آزمایشی آیلتس ,
[ بازدید : 19 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 1 بهمن 1402 ] [ 20:29 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]