5 نکته مهم در آزمون دولینگو


5 نکته مهم در آزمون دولینگو

توجه به 5 نکته مهم در آزمون دولینگو به شما کمک می کند تا بتوانید به سوالات بیشتری پاسخ درست بدهید و نمره بالاتری در آزمون کسب کنید.

آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو (Duolingo) یک آزمون بین ‌المللی زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت زبان و به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور داوطلبان در جلسه نمی باشد. از مزایای شرکت در آزمون دولینگو نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد، در این آزمون شرکت کند. همچنین داوطلبان یک ساعت برای پاسخگویی به سوالات فرصت دارند و نتایج آزمون 48 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و همچنین مدت اعتبار آن دو سال است.

امروزه داشتن مدرک دولینگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طی چند سال اخیر ارائه ی مدرک زبان دولینگو یکی از شرایط پذیرش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سراسر دنیا است.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل و آیلتس برای ارزیابی داوطلبان در خصوص چهار مهارت زبان انگلیسی Listening (شنیدن)، Speaking (صحبت کردن)، Writing (نوشتن) و reading(خواندن) طراحی و از بخش های مختلفی تشکیل شده است، اما برخلاف آزمون تافل و آیلتس که مهارت ها در بخش های جداگانه ای مطرح می شود، در آزمون دولینگو مهارت ها در یک آزمون و بدون بخش بندی انجام می شود.

آزمون دولینگو یک آزمون زبان تطبیقی است که سوالات مطرح شده در بخش های بعدی به نحوه ی پاسخگویی و عملکرد داوطلب در بخش های قبلی بستگی دارد، یعنی هر چه داوطلب به سوالات اول بهتر پاسخ دهد، سوالات بخش های بعدی سخت تر خواهد بود.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo) شامل سه بخش است و سوالات آزمون مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند و مدت زمان انجام آزمون دولینگو 60 دقیقه است.

برای آزمون دولینگو ۱۲ نوع سوال مختلف طراحی شده است که ۱۰ نوع سوالات در بخش تطبیقی Adaptive بوده و دو نوع دیگر در انتهای آزمون قرار دارند. تمامی سوالات در نمره دهی آزمون دولینگو موثر ولی دو بخش آخر در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

نکات مهم در آزمون دولینگو

دایره لغات خود را گسترش دهید: سعی کنید لغات جدید و بیشتری را یاد بگیرید. هر چه دایره لغات وسیعی داشته باشید و لغات بیشتری را بدانید آسان تر می توانید به سوالات مختلف به خصوص سوالات رایتینگ و اسپیکنیگ پاسخ دهید.

هر روز به انگلیسی گوش کنید: یکی از مهارت هایی که در آزمون دولینگو مورد ارزیابی قرار می گیرد، مهارت لیسنینگ است که مهارت شنیداری زبان انگلیسی را ارزیابی می کند برای تقویت مهارت شنیداری باید هر روز به انگلیسی گوش کنید. برای تمرین می توانید از کانال ‌های آنلاین خبری و گوش دادن به رادیوی انگلیسی و... استفاده کنید.

دقت به مهمترین نکات گرامری: اشتباهات گرامری یکی از مهمترین عامل در کاهش نمره داوطلبان در آزمون دولینگو است و دقت به نکات گرامری و استفاده صحیح از گرامر و دستور زبان انگلیسی کمک می کند تا بتوانید نمره بالاتری در آزمون کسب کنید. برخی نکات گرامری مهم مانند استفاده صحیح از زمان ها، استفاده از شکل صحیح افعال، استفاده صحیح از قیدها و صفت ها

دقت به اشتباهات رایج در آزمون: برخی اشتباهات رایج در پاسخ دادن به سوالات وجود دارد که با شناخت آنها می توانید نتیجه ی بهتری را بگیرید مانند اشتباهات رایج در استفاده از اجزای جمله، اشتباهات رایج در تطابق فعل و فاعل، اشتباهات رایج در بکار بردن مخفف، استفاده از شکل صحیح فعل، اشتباه در استفاده از کلمات ربط و...

شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو: یکی از عواملی که به شما در کسب نمره بالا در آزمون دولینگو کمک می کند، آشنایی با نمونه سوالات و روش آزمون است، هر چه داوطلبان با نمونه سوالات و روش برگزاری آزمون بیشتر آشنا شوند در هنگام شرکت در آزمون استرس کمتری دارند و بهتر می توانند به سوالات پاسخ بدهند، از این رو شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو یکی از بهترین راهکارها در کسب نمره بالا است.

زمان خود را مدیریت کنید: همان طور که می دانید برای پاسخ دادن به سوالات وقت زیادی ندارید و زمان شما برای فکر کردن و انتخاب پاسخ درست محدود است، از این رو باید مدیریت زمان را یاد بگیرید تا بتوانید در مدت 60 دقیقه که در اختیار شما قرار می گیرد، بتوانید به تمام سوالات پاسخ بدهید و وقت کم نیاورید، بهترین راهکار برای مدیریت زمان این است که در موقع تمرین کردن و آمادگی برای شرکت در آزمون دولینگو با ساعت تمرین کنید و مدت زمان جواب دادن به سوالات را در مدت تعیین شده تمرین کنید.

آیا آزمون دولینگو در ایران برگزار می شود؟

آزمون دولینگو از سال 1397 در ایران برگزار می شود، اما تعداد کمی از زبان آموزان با این آزمون آشنایی داشتند و هر ماه تعداد بسیار کمی از داوطلبان در ایران در آزمون دولینگو شرکت می کردند، اما با شیوع ویروس کرونا و توقف برگزاری آزمون های زبان انگلیسی بین المللی مانند آزمون تافل و آیلتس که به صورت حضوری و در مراکز معتبر برگزار می شدند، بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی و سازمان ها در سراسر دنیا مدرک آزمون دولینگو را برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی پذیرفتند، از این رو تعداد افرادی که با آزمون دولینگو آشنا شده و برای دریافت مدرک دولینگو برای اهداف مختلف مهاجرتی در این آزمون شرکت کردند، بسیار افزایش یافت، به طوری که هم اکنون روزانه 1500 الی 2000 کاربر در آزمون دولینگو از ایران شرکت می کنند.



موضوعات: مهاجرت تحصیلی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون دولینگو , منابع آزمون دولینگو , ساختار آزمون دولینگو , ثبت نام در آزمون دولینگو ,
[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 1 بهمن 1402 ] [ 20:40 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]