تفاوت استارت آپ کانادا با کارآفرینی چیست؟


تفاوت استارت آپ کانادا با کارآفرینی چیست؟

تفاوت استارت آپ کانادا با کارآفرینی کانادا چیست؟

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار یکی از روش های مهاجرتی به کانادا است. به دلیل مزایایی که سرمایه گذاری در این کشور برای سرمایه گذاران به همراه دارد، در چند سال اخیر متقاضیان بسیاری از طریق سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت به این کشور کرده اند.

ویزای کارآفرینی و ویزای استارت آپ کانادا از انواع ویزاهای سرمایه گذاری برای مهاجرت به کانادا هستند، که با هم تفاوت هایی دارند.

مشاوره رایگان امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟

کشور کانادا به دلیل ارتباط تجاری با سایر کشورها موقعیت مناسبی برای کارآفرینان خارجی و جذب ایده های تجاری و سرمایه آنها فراهم نموده است و از کسب و کارهای جدید و تازه تاسیس در این کشور حمایت می کند و کارآفرینان می توانند با سرمایه گذاری در این کشور به بازارهای جهانی دست پیدا کنند و از این رو به رشد و توسعه ی کسب و کارهای جدید کمک بسزایی خواهد شد و ورود به بازارهای جهانی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی مزایایی مانند صادرات مستقیم، تولید تحت لیسانس و غیره را خواهد داشت.

علاوه بر ورود به بازارهای جهانی با سرمایه گذاری در کانادا، یکی دیگر از مزایای کارآفرینی در این کشور امکان دریافت اقامت دائم کانادا برای همسر و فرزندان متقاضی خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

کارآفرینان خارجی برای اخذ ویزای کارآفرینی باید واجد شرایطی باشند که از سوی اداره مهاجرت این کشور تعیین می شود، مهمترین شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا عبارتند از:

* داشتن تمکن مالی برای تامین حداقل سرمایه لازم برای کارآفرینی در کانادا. البته باید به این نکته توجه داشت که حداقل سرمایه برای کارآفرینی در استان های مختلف کانادا متفاوت است و متقاضی با توجه به اینکه قصد دریافت ویزای کارآفرینی کدام استان را دارد، باید دارای حداقل سرمایه برای راه اندازی کسب و کار خود و کارآفرینی باشد.

* متقاضی باید دارای حداقل 3 سال سابقه ی مدیریت در طول 5 سال گذشته باشد.

* کسب و کار سرمایه گذار خارجی باید مورد نیاز کشور کانادا باشد.

* کسب و کار سرمایه گذار خارجی باید بتواند حداقل برای یکی از شهروندان کانادایی موقعیت شغلی ایجاد کند.

مدارک اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

مهمترین مدارک جهت اخذ ویزای کارآفرینی کانادا عبارتند از:

* پاسپورت معتبر

* مدارک شناسایی

* گواهی عدم سوء پیشینه

* مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB5

* مدارک تحصیلی

* مدارک اثبات تمکن مالی

* مدارک اثبات سوابق مدیریتی

* سند ازدواج در صورت تاهل متقاضی

* گواهی معاینات پزشکی

مراحل اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا ابتدا باید متقاضی استان مورد نظر را انتخاب نماید. متقاضی باید استانی را برای سرمایه گذاری خارجی انتخاب کند که برای اهداف اقتصادی و نوع کسب و کار او مناسب تر باشد، سپس باید برنامه کسب و کار را آماده کرده و کسب و کار متقاضی باید اهداف اقتصادی کانادا را دنبال کند. در مرحله ی سوم متقاضی باید فرم های مربوطه را تکمیل و ارسال نماید و درخواست اخذ ویزای کارآفرینی بنماید.

مدارک و شرایط متقاضی از سوی اداره ی مهاجرت بررسی می شود و در صورت پذیرفته شدن مدارک و واجد شرایط بودن متقاضی برای او ویزای خود اشتغالی صادر می شود و متقاضی پس از اخذ ویزا می تواند شرکت خود را در کانادا به ثبت برساند.

ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

همان طور که گفته شد ویزای استارت آپ کانادا نیز مانند ویزای کارآفرینی و خود اشتغالی یک ویزای سرمایه گذاری است که به افرادی که دارای ایده های تجاری جدید و خلاق هستند، اجازه می دهد طرح تجاری (بیزینس پلن) خود را که برای سازمان های حمایت کننده از استارت آپ های خارجی ارسال کرده و در صورت پذیرفته شدن طرح تجاری و دریافت نامه ساپورت از سوی سازمان حمایت کننده ی کانادایی متقاضی اقدام به اخذ ویزای استارت آپ کانادا نماید.

دریافت نامه حمایت یا نامه ی ساپورت از سوی سازمان متقاضی در واقع مهمترین مرحله در پروسه ی اخذ ویزای استارت آپ کانادا است، چرا که رقابت در ارائه ی طرح های تجاری مختلف از سوی متقاضیان بسیار است و متقاضیان زیادی طرح های تجاری و استارت آپ های خود را برای بررسی در اختیار سازمان های حامی قرار می دهند، از این رو به دلیل رقابت بالا، برای دریافت نامه ی حمایت، متقاضی باید یک بیزنس پلن قوی که بتواند با طرح های دیگر رقابت کند ارائه دهد.

دریافت اقامت دائم به صورت مستقیم برای متقاضی و خانواده ی او، نیاز به سطح زبان پایین تر و امکان اخذ پاسپورت پس از 3 سال از جمله مزایای اخذ ویزای استارت آپ کانادا است.

مراحل اخذ ویزای استارت آپ کانادا

پس از دریافت نامه حمایت از سوی سازمان حامی کانادایی، متقاضی باید برای اخذ ویزای استارت آپ اقدام کند و علاوه بر ارائه ی نامه ی حمایت و تعهدنامه با تهیه مدارک لازم مانند گذرنامه ی معتبر، مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه، مدارک اثبات تمکن مالی و غیره، برای مهاجرت به کانادا تشکیل پرونده دهد و پس از بررسی پرونده از سوی اداره ی مهاجرت، در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن شرایط لازم، برای متقاضی ویزای استارت آپ کانادا صادر خواهد شد.

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا باید:

* مالک حداقل 10 درصد سهام شرکت باشد.

* داشتن حداکثر 5 عضو برای اجرای پروژه ی استارت آپ

* 5 عضو پروژه باید مالک حداقل 50 درصد از سهام شرکت باشند.

* استارت آپ یک سرمایه ‌گذار حامی کانادایی داشته باشد.

ویزای کارآفرینی با ویزای استارت آپ کانادا چه تفاوت هایی با هم دارند؟

1- در صورت اخذ ویزای استارت آپ کانادا برای متقاضی و خانواده ی او بلافاصله اقامت دائم اعطا می شود، اما در صورت اخذ ویزای کارآفرینی متقاضی با ویزای کار وارد کانادا می شود و پس از 12 تا 18 ماه و تایید طرح تجاری توسط دولت کانادا اقامت دائم اعطا خواهد شد.

2- برای اخذ ویزای کارآفرینی با توجه به اینکه سیستم امتیازی و استانی است هر چه سن، تحصیلات و سابقه ی کاری مرتبط متقاضی مناسب تر باشد در کسب امتیاز بالاتر برای اخذ ویزا موثر خواهد بود، اما برای اخذ ویزای استارت آپ شرط سنی وجود ندارد.

3- برای اخذ ویزای کارآفرینی مدت حضور در کانادا باید 9 تا 10 ماه در سال باشد و برای اخذ ویزای استارت آپ، متقاضی باید در طول 5 سال 2 سال در کانادا حضور داشته باشد.

4- برای اخذ ویزای کارآفرینی، متقاضی باید مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه حداقل در سطح CLB5 و برخی استان ها CLB4 را ارائه نماید و هر چه مدرک زبان نمره ی بالاتری داشته باشد، امتیاز بیشتری خواهد داشت؛ ولی برای اخذ ویزای استارت آپ حداقل مدرک زبان CLB5 می باشد.



موضوعات: مهاجرت شغلی,
برچسب ها: استارت آپ کانادا , ویزای سرمایه گذاری کانادا , ویزای کارآفرینی کانادا , ویزای کار پس از تحصیل کانادا , ویزای خوداشتغالی کانادا ,
[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 25 دی 1401 ] [ 15:29 ] [ hoomanvisa ]

دوره آوسبیلدونگ آلمان ( کارآموزی ) چیست؟


دوره آوسبیلدونگ آلمان (کارآموزی) چیست؟

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

آلمان یکی از صنعتی ترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است که از اقتصاد قدرتمندی برخوردار است، اما به دلیل کاهش رشد جمعیت، این کشور با مشکل تامین نیروی کار مواجه شده است، از این رو با جذب نیروی کار خارجی، کمبود نیروی کار خود را در بخش های مختلف صنعتی، پزشکی، پرستاری و غیره جبران می کند. به همین دلیل این کشور، مقصد بسیاری از مهاجران از سراسر دنیا خصوصا ایران است. طبق آمار حدود 319 هزار ایرانی در آلمان زندگی می کنند و این آمار نشان می دهد، بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت، این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

کسانی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارند باید ابتدا موفق به اخذ ویزای کار آلمان شوند و برای اخذ ویزا می توانند از راه های مختلفی اقدام کنند. یکی از روش های مهاجرت کاری به آلمان، آوسبیلدونگ یا همان دوره ی کارآموزی است.

آوسبیلدونگ آلمان این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند که بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی و با شرکت در دوره های کارآموزی و کسب مهارت و تخصص لازم اقدام به مهاجرت کاری نمایند و موفق به اخذ اقامت آلمان شوند.

مشاوره رایگان امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

انواع آوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ آلمان شامل دو نوع است:

1- آوسبیلدونگ آموزشی: در آوسبیلدونگ آموزشی مدت زمان تحصیل بیشتر از کار عملی است و در رشته های مختلفی ارائه می شود. در واقع در این نوع آوسبیدونگ به صورت آکادمیک به کارآموز آموزش هایی می دهد، همچنین آوسبیلدونگ آموزشی توسط مدارس دولتی و خصوصی مختلف ارائه می شود. در طول دوره آموزشی این نوع آوسبیلدونگ، کارآموز هفته ای 10 ساعت اجازه ی کار دارد. برای شرکت در دوره ی کارآموزی آوسبیلدونگ آموزشی، متقاضی باید در مدرسه یا کالج ثبت نام کند. هر چه نمرات و مهارت زبانی متقاضی بیشتر باشد احتمال پذیرفته شدن در این دوره ها نیز افزایش می یابد.

2- آوسبیلدونگ دوگانه (دوآله): آوسبیلدونگ دوگانه (دوآله) ترکیبی از آموزش تئوری و عملی است و این دوره ها سه سال و نیم یا چهار سال طول می کشد و در این روش، کارآموز دو یا سه روز در هفته در یک مدرسه ی فنی به صورت تئوری تحصیل می کنند و برای گذراندن دوره ی عملی آوسبیلدونگ دوگانه در یک شرکت یا کارخانه به کارآموزی مشغول می شوند و کارآموز در ازای کاری که در دوره ی عملی انجام می دهد حقوق دریافت می کند. امکان کار و دریافت حقوق در دوره ی کارآموزی یکی از مزایای آوسبیلدونگ است.

شرایط اخذ ویزای آوسبیلدونگ

متقاضیان برای شرکت در آوسبیلدونگ (دوره کارآموزی) باید ابتدا درخواست ویزای کارآموزی نمایند و برای اخذ ویزا باید شرایط زیر را داشته باشد:

* شرایط دریافت ویزای کارآموزی آلمان

* شرایط سن آوسبیلدونگ که حداقل سن برای درخواست ویزای کارآموزی 18 سال است و حداکثر سن 35 سال است و البته شرط سنی کارآموز بستگی به رشته ی مورد نظر دارد.

* تمکن مالی: اگر کارآموز در طول اخذ ویزای کارآموزی حقوق ندارد، هنگام درخواست ویزای کارآموزی، باید برای اثبات تمکن مالی مدارکی ارائه دهد.

* متقاضی باید مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 آلمانی را ارائه نماید. دوره ی کارآموزی به زبان آلمانی تدریس می شود، از این رو کارآموز باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد.

* بیمه درمانی تا شروع آوسبیلدونگ

مراحل مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ آلمان

شرکت ‌ها معمولا یک سال قبل از شروع دوره ی آوسبیلدونگ به جستجوی کارآموزان می پردازند، از این رو متقاضی باید از یک سال قبل اقدام نماید.

1- انتخاب محل آموزش حرفه ‌ای در شرکت یا کمپانی آلمانی

2- ارسال درخواست آوسبیلدونگ آلمان: درخواست باید به زبان آلمانی برای محل کارآموزی آوسبیلدونگ ارسال شود. درخواست شامل مدارک زیر است:

*ارائه CV (برنامه تحصیلی یا شغلی)

* انگیزه نامه و گواهینامه های ترجمه شده با زبان آلمانی است. متقاضی باید در انگیزه نامه دلیل انتخاب مدرسه و کارفرما را بیان کند.

* رزومه: رزومه باید مختصر و شامل اطلاعات تحصیلی دقیق، سوابق کاری و غیره باشد.

* گواهی دیپلم و مدرک تحصیلی که به آلمانی ترجمه شده باشد.

3- دریافت نامه رضایت ZAV از سوی کارفرما: ZAV یک مجوز کار است که به دارنده ی آن اجازه ی کار در آلمان را می دهد.

4- دریافت تاییدیه توسط آژانس کار فدرال آلمان( در صورت نیاز)

5- ارائه مدارک اثبات تمکن مالی متقاضی

6- اثبات اقامت در آلمان

اقامت کارآموز پس از پایان آوسبیلدونگ آلمان

پس از پایان آوسبیلدونگ آلمان و آموزش حرفه ای ،کارآموزان می توانند اقامت خود را برای یک سال تمدید کنند تا در این مدت شغل مناسبی پیدا کنند و پس از دو سال کار می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

در واقع آوسبیلدونگ آلمان یک روش برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور آلمان است و متقاضی با گذراندن دوره کارآموزی (آوسبیلدونگ) در یک شرکت آلمانی علاوه بر یادگیری مهارت و تخصص و دریافت حقوق، می تواند اقامت آلمان را اخذ نماید.

اقامت بلند مدت با ویزای کارآموزی

اگر کارآموز 5 سال در آلمان اقامت داشته باشد و بتواند هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده اش را تامین کند و به زبان آلمانی تسلط داشته باشد، می تواند اجازه ی اقامت بلند مدت آلمان را دریافت کند.

برای آوسبیلدونگ کدام رشته را انتخاب کنم؟

رشته های بسیاری در لیست آوسبیلدونگ آلمان قرار دارند که متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. اما برخی رشته ها به دلیل داشتن درآمد بالا و کمبود نیروی کار در آن حوزه، متقاضیان بیشتری دارند. بهترین رشته های آوسبیلدونگ عبارتند از:

* کنترل کننده ترافیک هوایی

* پرستاری

* مکانیک کشتی

* متخصص IT: در زمینه ی فناوری اطلاعات علاقه مندان می توانند رشته های متخصص توسعه برنامه، متخصص در یکپارچه سازی سیستم، شبکه های دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده ها و فرآیندها را انتخاب کنند.

* نمایندگان املاک

* متخصصین بهداشت دندان

* کارمند بانک

* مکانیک هواپیما

* متخصص مکاترونیک

* تکنسین الکترونیک

* پلیس

* راننده کامیون

بافوگ چیست؟

بافوگ طرحی برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت است که برای شرکت در آن متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

* متقاضی باید شهروند یکی از شهرهای اتحادیه اروپا باشد.

* حداقل 15 ماه در آلمان زندگی کرده و اقامت قانونی داشته باشد.

* متقاضی حداقل 5 سال در آلمان زندگی کرده و سابقه ی کار در آلمان را داشته باشد.



موضوعات: مهاجرت شغلی,
برچسب ها: دوره آوسبیلدونگ آلمان , مهاجرت شغلی , مهاجرت شغلی به آلمان , ویزای شغلی آلمان , مهاجرت به آلمان با کارآموزی ,
[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 25 دی 1401 ] [ 10:54 ] [ hoomanvisa ]

مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا


مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا

دلایل مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا

داروسازی یکی از رشته های پرطرفدار در دنیا است که در برخی کشورهای توسعه یافته موقعیت های شغلی مناسب با حقوق بالا در این زمینه وجود دارد، از این رو مقصد بسیاری از داروسازان در سراسر دنیا است.

همچنین برخی کشورها به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در زمینه ی داروسازی، برای جبران کمبود نیروی کار در این حوزه، اقدام به جذب مهاجر می نمایند.

کشور استرالیا یکی از مقصدهای مناسب برای مهاجرت کاری داروسازان است. بازار کار استرالیا با کمبود نیروی کار ماهر در زمینه داروسازی مواجه شده است، از این رو یکی از کشورهای مهاجر پذیر در حوزه ی داروسازی است و داروسازان می توانند با مهاجرت به این کشور، پس از سه سال کار، اقامت دائم استرالیا را به دست آورند.

کمبود داروساز، درآمد بالای داروسازان و امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت استرالیا از جمله دلایلی هستند که موجب شده است داروسازان خارجی به این کشور مهاجرت کنند و از مزایای اقامت و کار در این کشور برخوردار شوند.

مشاوره رایگان امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

مراحل مهاجرت داروسازان به استرالیا

مهمترین مراحل مهاجرت داروسازان به استرالیا عبارتند از:

1- تاییدیه ثبت نام در انجمن داروسازی استرالیا (AHPRA)

2- اخذ ویزای کاری 494 (ویزای موقت)

3- شرکت در آزمون شواری داروسازی استرالیا و کسب نمره ی قابل قبول

4- تکمیل دوره تمرین تحت نظارت کارفرما

1- تاییدیه ثبت نام در انجمن داروسازی استرالیا (AHPRA)

داروسازان برای مهاجرت کاری به استرالیا ابتدا باید در انجمن داروسازی استرالیا (AHPRA) ثبت نام کنند. پیش از تایید ثبت نام، سابقه ی کیفری بین المللی متقاضی بررسی می شود و در صورت تایید، اجازه ی ثبت نام در انجمن داروسازی استرالیا داده خواهد شد.

2- اخذ ویزای کاری 494 برای مهاجرت داروسازان به استرالیا

مهمترین شرایط اخذ ویزای کاری 494 عبارتند از:

* متقاضی برای دریافت ویزای 494 استرالیا باید موفق به یافتن شغل مناسب شود و کارفرما باید تاییدیه از سازمان صدور گواهی منطقه را داشته باشد.

* کارفرما و محل کاری که متقاضی انتخاب می کند، باید در منطقه ‌هایی به جز بریزبن، سیدنی و ملبورن باشد.

* شغل متقاضی باید تمام وقت و مرتبط با داروسازی بوده و باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.

* سن متقاضی کمتر از 45 سال باشد.

* ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با امتیاز بالای 7

* گواهی عدم سوء پیشینه

* ارزیابی پزشکی

* متقاضی باید همزمان در انجمن داروسازی استرالیا و درخواست ویزای 494، ثبت نام کند.

متقاضی برای اخذ اقامت و دریافت ویزای 191 باید 3 سال در شغل مورد نظر به صورت تمام وقت فعالیت کرده باشد.

3- شرکت در آزمون شواری داروسازی استرالیا

در این مرحله متقاضی باید در آزمون دانش و آزمون مهارت (شایستگی) که شورای داروسازی استرالیا برگزار می کند، شرکت کند تا دانش و مهارت او بررسی شود. متقاضی باید یک دوره ی کارآموزی را نیز سپری کند.

* داروسازان خارجی که مدرک داروسازی خود را از دانشگاه هایی به جز کشورهای استرالیا، آمریکا، نیوزلند، کانادا، ایرلند و بریتانیا دریافت کرده اند، باید در آزمون ارزیابی دانش علوم دارویی شرکت کنند و موفق به کسب نمره ی قابل قبول شوند.

* داروسازان خارجی که مدرک خود را از دانشگاه های فوق دریافت کرده باشند، باید در آزمون شایستگی (مهارت) شرکت کنند.

4- تکمیل دوره ی تمرین تحت نظارت کارفرما

در این مرحله داروسازان خارجی باید یک دوره ی تمرینی زیر نظر کارفرما بگذرانند. متقاضی پس از طی کردن 75 درصد از ساعات تعیین شده، می توانند در هر یک از آزمون های دانش یا مهارت ثبت نام کنند.

در این آزمون، داروسازان خارجی به صورت شفاهی و کتبی مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند.

دوره ی کارآموزی مهاجرت داروسازان به استرالیا

یکی از شرایط مهاجرت کاری داروسازان به استرالیا گذراندن دوره ی کارآموزی به مدت یک سال است و داروسازان خارجی باید در منطقه ای که کارفرما تعیین می کند دوره ی کارآموزی خود را بگذراند و کارآموز باید شغلی را انتخاب کند که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.

پس از پایان دوره ی کارآموزی داروسازان خارجی و اخذ گواهی، متقاضی می تواند به عنوان یک داروساز فعالیت نماید.

شرکت در دوره ی کارآموزی داروسازی مزایایی دارد، مانند کار با انواع داروها، یادگیری توزیع دارو و روش نگهداری آن، آشنایی با محیط کار داروسازی و غیره، از این رو گذراندن این دوره برای داروسازان بسیار مفید خواهد بود.

معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا

چنانچه داروساز خارجی قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشد و بخواهد به عنوان یک داروساز در مشاغل مرتبط با این رشته وارد بازار کار استرالیا شود، باید ابتدا مدرک داروسازی خود را معادل سازی کند و اعتبار آن به تایید سازمان های مربوطه برسد.

انجمن دولتی داروسازان استرالیا یکی از سازمان هایی است که معادل سازی مدرک داروسازی را زیر نظر سازمان بهداشت استرالیا انجام می دهد، همچنین اداره VETASSESS نیز یکی از مراکز معادل سازی مدارک فارغ التحصیلان بین المللی است و مدرک تحصیلی متقاضیان را در چهار دسته A، B، C، Dتقسیم بندی می کند. مرکز APEC استرالیا وظیفه ی نظارت بر فارغ التحصیلان رشته ی داروسازی را دارد.

اقامت دائم و تابعیت استرالیا برای داروسازان

داروسازانی که قصد اقامت در استرالیا با مهاجرت کاری را دارند، ابتدا با اخذ ویزای 498 اقامت دو ساله ی استرالیا را دریافت می کنند، سپس با اخذ ویزای 190 اقدام به اخذ اقامت دائم استرالیا را نماید.

داروسازان خارجی پس از چهار سال کار و پرداخت بیمه و مالیات می توانند اقدام به اخذ اقامت دائم نماید و پس از آن درخواست پاسپورت و تابعیت این کشور را نماید.

مدارک داروسازان برای مهاجرت به استرالیا

مهمترین مدارک برای مهاجرت داروسازان به استرالیا عبارتند از:

* گذرنامه معتبر

* مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی

* عکس پاسپورت

* مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با حداقل نمره ی ٧

* مدارک ترجمه شده ی پیش دانشگاهی

* مدارک کارشناسی داروسازی و بالاتر (در صورت وجود) با ترجمه ی انگلیسی

* سوابق کاری

* مدارک سلامت پزشکی

* گواهی ازدواج در صورت تاهل

اخذ ویزای همراه

یکی از مزایای مهاجرت کاری داروسازان به استرالیا امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده ی متقاضی می باشد. در صورتی که متقاضی متاهل بوده و دارای همسر و فرزند باشد، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وی نیز ویزای همراه صادر می شود و امکان کار و تحصیل رایگان در مدارس دولتی استرالیا برای آنها وجود دارد.



موضوعات: مهاجرت شغلی,
برچسب ها: مهاجرت شغلی , مهاجرت داروسازان به استرالیا , مهاجرت شغلی داروسازان , مهاجرت شغلی به استرالیا , مهاجرت پرستاران به استرالیا ,
[ بازدید : 29 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 25 دی 1401 ] [ 10:49 ] [ hoomanvisa ]

منابع آزمون DHA


منابع آزمون DHA

آزمون DHA برای مهاجرت کادر درمان به امارات

پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران و سایر شاغلان و فارغ التحصیلان رشته‌ های حوزه ‌ی سلامت برای مهاجرت کاری به کشور امارات و فعالیت در حوزه‌ ی بهداشت و درمان باید برای دریافت مجوز کار در این کشور ابتدا در آزمون دی اچ ای شرکت کنند و در صورت کسب نمره ‌ی قابل قبول در این آزمون در صورت واجد شرایط بودن اجازه کار در حوزه‌ ی سلامت را دریافت خواهند کرد.

در واقع آزمون DHA امارات مجوزی از سوی سازمان بهداشت و درمان کشور امارات برای تایید صلاحیت کاری و حرفه ‌ای متقاضیان استخدام در مشاغل مرتبط با حوزه‌ سلامت در این کشور می ‌باشد.

این آزمون در برخی کشورها مانند امارات، ارمنستان، بحرین، عمان، ترکیه، قطر، ارمنستان و غیره برگزار می‌ شود.

مشاوره رایگان امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

بهترین منابع آزمون DHA

برای مهاجرت کاری پزشکان، دندانپزشکان و به طور کلی افرادی که در حوزه‌‌ ی سلامت فعالیت می‌ کنند، بتوانند ویزای کاری دریافت و به کشور امارات مهاجرت کنند و در این کشور در مشاغل حوزه‌ ی بهداشت و درمان مشغول به کار شوند، باید موفق به کسب نمره‌ ی قابل قبول در آزمون دی اچ ای شوند، به این منظور داوطلبان برای بالا بردن سطح دانش و مهارت خود باید از منابع مناسبی برای آمادگی و شرکت در آزمون استفاده کنند و ما در ادامه به بیان مهمترین منابع آزمون می ‌پردازیم.

منابع آزمون DHA برای رشته پزشکی عمومی

آزمون DHA برای پزشکان عمومی شامل 150 سوال است که داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات 165 دقیقه زمان دارند و نمره قابل قبول 60 درصد به بالا است.

برخی منابع معتبر برای رشته پزشک عمومی عبارتند از:

Nelson Textbook of Pediatrics, Latest Edition, Saunders (Elsevier)

Primary Care Medicine, Latest Edition, Goroll and Mulley

منابع آزمون DHA برای رشته دندانپزشکی

آزمون دی اچ ای برای رشته دندانپزشکی عمومی و سایر تخصص ‌های مرتبط دارای 100 سوال است و داوطلبان باید در 150 دقیقه به سوالات پاسخ دهند و نمره قبولی در این رشته 60 درصد به بالا است.

برخی منابع برای رشته دندانپزشک عمومی عبارتند از:

Contemporary Oral and Maxillofacial Surgery, Hupp, Ellis, and Tucker, Latest Edition, Mosby

Handbook of Local Anesthesia, Malamed, Latest Edition, Mosby

Harrison’s Principles of Internal Medicine, Fauci et al, Latest Edition, McGraw-Hill

منابع آزمون DHA برای رشته داروسازی

آزمون دی اچ ای برای داوطلبان رشته ‌ی داروسازی شامل 150 سوال است که داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به سوالات پاسخ دهند و موفق به اخذ نمره 60 درصد به بالا شوند، تا بتوانند مجوز کار در رشته ‌ی داروسازی را برای کار در امارات دریافت کنند.

منابع معتبر آزمون برای رشته‌ ی داروسازی عبارتند از:

Remington “The Science and Practice of Pharmacy’’ Beringer, Paul et al, (Latest Edition)

Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach, (Latest Edition)

منابع آزمون DHA برای رشته پرستاری

آزمون دی اچ ای برای رشته‌ ی پرستاری 150 سوال دارد و مدت پاسخگویی نیز 165 دقیقه است و داوطلبان با کسب نمره 55 درصد به بالا در صورت دارا بودن سایر شرایط می‌ توانند برای اخذ مجوز کار در امارات اقدام کنند. از آنجایی که اکثر بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی نیاز به پرستار دارند، رشته‌ ی پرستاری یکی از پر تقاضاترین رشته ها برای کار در کشور امارات است.

برخی منابع معتبر برای افزایش دانش و سطح علمی در حوزه پرستاری عبارتند از:

Leda M. McKenry, Tessier, and Mary Ann Hogan. Mosby’s Pharmacology in Nursing, Mosby Publishers, Latest Edition

ANA Code of Ethics, Latest Edition

همچنین مجموعه کامل نمونه سوالات سال‌های گذشته آزمون DHA نیز در دسترس است و متقاضیان می ‌توانند با روش ‌های مختلفی این نمونه سوالات را تهیه و برای آمادگی در آزمون مطالعه کنند.

منابع آزمون DHA برای رشته روانپزشکی

آزمون DHA برای رشته روانپزشکی دارای 100 سوال است و داوطلبان 150 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات آزمون پاسخ دهند و نمره مورد قبول در این آزمون نمره 70 به بالا است.

برخی منابع آزمون دی اچ ای برای رشته روانپزشکی عبارتند از:

Kaplan and Sadock’sComprehensive Textbook of Psychiatry, Latest Edition

New Oxford Textbook of Psychiatry Edited by Michael Gelder, Nancy Andreasen, Juan Lopez-Ibor, and John Geddes, Latest Edition

منابع آزمون DHA برای رشته مامایی

آزمون دی اچ ای برای رشته مامایی 70 سوال دارد و مدت پاسخگویی 90 دقیقه است و داوطلبان با کسب نمره 50 به بالا می توانند برای اخذ مجوز کار در این رشته اقدام کنند.

برخی منابع آزمون DHA برای رشته مامایی عبارتند از:

Fetal Heart Monitoring, Latest Edition

AWHONN`s Perinatal Nursing: Co-Published with AWHONN, Latest Edition

NCLEX-RN® Maternal-Neonatal Nursing Made Incredibly Easy! (Incredibly Easy! Series) by Lippincott, Latest Edition

چه کسانی می‌ توانند در آزمون DHA شرکت کنند؟

متقاضیان شرکت در آزمون DHA باید دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با رشته ‌های حوزه‌ ی بهداشت و درمان باشند. البته سابقه کار متقاضی با توجه به تخصص و رشته ‌ی مورد نظر متغیر می ‌باشد.

افرادی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار در رشته ‌های زیر هستند، می ‌توانند برای ثبت ‌نام در این آزمون اقدام کنند:

متخصص داخلی

متخصص مغز و اعصاب

متخصص اعصاب

متخصص زنان و زایمان

متخصص بیهوشی

جراح عمومی

متخصص اورولوژی

جراح پلاستیک

روانشناسی بالینی

دندانپزشکی

داروسازی

فیزیوتراپی

رژیم درمانی و تغذیه

گوش و حلق و بینی

شنوایی سنجی

متخصص طب اورژانس

مامایی

اپتومتری

پرستاری

رادیولوژی

تکنسین آزمایشگاه

تکنسین پروتز

تکنسین میکروبیولوژی

تکنسین کاشت مو

تکنسین لیزر

تخصص ‌های مرتبط با دندانپزشکی مانند ارتودنسی، جراحی دهان، جراحی فک و...




موضوعات: مهاجرت شغلی,
برچسب ها: منابع آزمون DHA , آزمون DHA , آزمون DHA امارات , آزمون پرومتریک عمان , آزمون پرومتریک قطر ,
[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 25 دی 1401 ] [ 10:25 ] [ hoomanvisa ]

برنامه مهاجرتی آلبرتا (AINP)


برنامه مهاجرتی آلبرتا (AINP)

برنامه مهاجرتی استانی کانادا چیست؟

برنامه مهاجرت استانی کانادا یکی از روش های سریع مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور است. برنامه های مهاجرت استانی کانادا برای متقاضیان مهاجرت به این کشور این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند به هر یک از استان های این کشور مهاجرت کرده و در استان مورد علاقه ی خود اقامت کنند.

هر یک از استان های کانادا به جز استان کبک و نوناووت برنامه های انتخاب استانی مخصوص به خود را دارند.

براساس توافق نامه ای که استان ها ی شرکت کننده با سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) امضا می کنند، می توانند افرادی را که واجد شرایط لازم هستند را انتخاب کنند.

مشاوره رایگان امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

کشور کانادا دارای 10 استان یا ایالت است و استان آلبرتا یکی از استان های غربی این کشور است. آلبرتا چهارمین استان پرجمعیت کانادا می باشد و زبان رسمی شهروندان آن انگلیسی است و برخی شهروندان نیز به زبان های دیگری از جمله فرانسه و آلمانی صحبت می کنند.

آلبرتا از نظر اقتصادی یکی از قدرتمندترین استان های کانادا محسوب می شود، به همین دلیل متقاضیان بسیاری برای مهاجرت به این استان درخواست می دهند.

حدود یک سوم زمین های استان آلبرتا از نوع کشاورزی است، بنابراین شرایط مطلوبی برای فعالیت های کشاورزی دارا می باشد، از این رو یکی از روش های مهاجرت به این استان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

برنامه های مهاجرت به استان آلبرتا

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا (AINP) شامل برنامه های زیر می باشد:

* برنامه فرصت آلبرتا (AOS)

* برنامه اکسپرس انتری آلبرتا

* برنامه کشاورزان خود اشتغال

مدارک مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق برنامه استانی آلبرتا با توجه به طرح انتخابی متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی مدارک زیر برای کلیه طرح ها برای متقاضیان مشترک می باشد:

* پاسپورت معتبر

* ارائه مدارک تحصیلی متقاضی

* مدارک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه با نمره ی قابل قبول

* اجازه ی کار پس از تحصیل کانادا (PGWP)

* مدارک اثبات داشتن سابقه ی کار در استان آلبرتا

* مدارک اثبات اقامت یکی از بستگان نزدیک متقاضی در استان آلبرتا

* پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی در استان آلبرتا

* مدارک اثبات استخدام در کشور کانادا

* مدارک ورود به برنامه اکسپرس اینتری

* مدارک اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های اقامت در کانادا

مهاجرت به استان آلبرتا با برنامه فرصت آلبرتا

افرادی که برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه فرصت آلبرتا اقدام می کنند، باید در استان آلبرتا به کار مشغول باشند و یا مدرک تحصیلی خود را از موسسات یا دانشگاه های معتبر این استان دریافت کرده باشند، همچنین دارای مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) باشند.

شرایط اخذ اقامت از طریق برنامه فرصت آلبرتا

شرایط اخذ اقامت از طریق برنامه فرصت آلبرتا عبارتند از:

* شرایط اقامت و اجازه ی کار: متقاضی باید دارای وضعیت اقامتی قانونی باشد که نشان دهنده ی صلاحیت متقاضی برای کار کردن در کشور کانادا است، همچنین متقاضی باید دارای مجوز کار برای یک شغل واجد شرایط در این استان باشد.

* مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه: افرادی که در رده های شغلی A یا B مشغول به کار هستند، باید به زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB5 تسلط داشته باشند و متقاضی برای اشتغال در رده های شغلی بالاتر مانند مشاغل حوزه ی درمان باید دارای مهارت زبانی در سطح CLB7 باشد.

*داشتن سطح تحصیلات مورد نظر: افرادی که قصد مهاجرت از طریق برنامه فرصت آلبرتا را دارند باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشند و باید سطح تحصیلات متقاضی از سوی سازمان های مربوطه ی کانادایی مورد تایید قرار بگیرد. افرادی که دارای اجازه کار پس از تحصیل هستند باید دارای شرایط زیر باشند:

* پایان تحصیلات در یکی از دانشگاه ها یا موسسات معتبر در استان آلبرتا

* مدارک تحصیلی متقاضی باید مورد تایید اداره ی تحصیلات تکمیلی استان آلبرتا قرار گرفته باشد.

* داشتن سابقه ی کار: سابقه ی کاری مورد نظر برای برنامه فرصت آلبرتا به این صورت است که متقاضی باید حداقل 12 ماه از 18 ماه اخیر را در شغل فعلی خود سابقه ی کار داشته باشد و یا حداقل 24 ماه از30 ماه اخیر را در شغل فعلی خود در کانادا یا خارج از این کشور سابقه ی کار داشته باشد. سابقه ی کار متقاضی باید به صورت تمام وقت و حداقل 30 ساعت در هفته و مشابه شغل فعلی متقاضی باشد و مورد تایید اداره ی مهاجرت و شهروندی و دارای مجوز کار باشد.

در صورتی که متقاضی دارای ویزای کار پس از تحصیل کانادا باشد و بخواهد از سابقه ی کار خود در زمان تحصیل و کارآموزی استفاده کند، باید حداقل 6 ماه از 8 ماه اخیر را به صورت تمام وقت در استان آلبرتا و شغل فعلی خود که مرتبط با تحصیلات متقاضی است، مشغول به کار باشد.

مهاجرت به استان آلبرتا با برنامه اکسپرس انتری

افرادی که در خارج از کشور کانادا اقامت دارند، می توانند برای مهاجرت به استان آلبرتا درخواست خود را به برنامه ی اکسپرس انتری آلبرتا ارائه دهند و باید دارای شرایط زیر باشند:

* متقاضی باید از استان آلبرتا نامه ی NOI دریافت کرده باشد.

* متقاضی باید دارای یک پروفایل معتبر در اکسپرس انتری باشد و قصد اقامت در این استان را داشته باشد.

* شغل متقاضی باید در لیست مشاغل مورد نیاز استان آلبرتا باشد.

* متقاضی باید حداقل دارای 300 امتیاز در سیستم امتیازبندی باشد.

همچنین افرادی که از سوی یک کارفرما در استان آلبرتا پیشنهاد کار دریافت کرده باشند و یا در این استان دارای سابقه ی کار بوده و تحصیلات تکمیلی خود را نیز در این استان گذرانده باشند، همچنین بستگان درجه یک او شهروند کانادایی باشند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن نسبت به سایر متقاضیان خواهند داشت.

مهاجرت به استان آلبرتا با برنامه کشاورزان خود اشتغال

مهاجرت به استان آلبرتا با برنامه کشاورزان خود اشتغال برای افرادی مناسب است که دارای سابقه ی کشاورزی بوده و قصد دارند با خرید مزرعه در آلبرتا در حوزه ی کشاورزی و مرزعه داری سرمایه گذاری کنند.

شرایط مهاجرت از طریق برنامه کشاورزان خود اشتغال

شرایط مهاجرت به استان آلبرتا از طریق برنامه کشاورزان خود اشتغال عبارتند از:

* اثبات تجربه ی مدیریت مزرعه و داشتن سابقه ی کار در این زمینه:به این منظور متقاضی می تواند مدارک تحصیلی مرتبط با کشاورزی را در صورت وجود ارائه نماید و باید مدارک مالی از سوی سازمان حامی کانادایی که متقاضی را از نظر مالی در کار کشاورزی حمایت خواهد کرد نیز ارائه دهد.

* اثبات تمکن مالی برای حداقل میزان سرمایه گذاری: متقاضی باید اثبات کند از استطاعت مالی لازم برای سرمایه گذاری در حوزه ی کشاورزی در استان آلبرتا برخوردار است.

* اثبات داشتن قصد سرمایه گذاری در کار کشاورزی: متقاضی باید اثبات کند که قصد او از مهاجرت به این استان از طریق برنامه کشاورزان خود اشتغال، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و او می خواهد یک بیزینس در بخش کشاورزی در این استان راه اندازی کند.



موضوعات: مهاجرت شغلی,
برچسب ها: برنامه مهاجرتی آلبرتا , مهاجرت کاری به کانادا , مهاجرت کاری , ویزای استارت آپ کانادا , ویزای خوداشتغالی کانادا ,
[ بازدید : 31 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 25 دی 1401 ] [ 10:13 ] [ hoomanvisa ]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]