مهارت پار افریزینگ در آزمون آیلتس


مهارت پارافریزینگ در آزمون آیلتس

مهارت پارافریزینگ در آزمون آیلتس به بازنویسی یک عبارت یا جمله با کلمات متفاوت گفته می شود به طوری که معنای جمله تغییر نکند. در واقع پارافریزینگ یک مهارت ضروری برای کسب نمره بالا در هر چهار بخش آیلتس است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

همچنین گواهی نامه آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد. آیلتس آکادمیک، جنرال، آیلتس لایف اسکیلز و آزمون آیلتس UKVI انواع مختلف آیلتس هستند و هر یک برای اهداف متفاوتی برگزار می شود و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود مانند تحصیل یا کار در یکی از انواع آیلتس شرکت می کنند.

ساختار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون OET تضمینی و تافل از چهار بخش رایتینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ تشکیل شده است که چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش دادن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون آیلتس در موسسات و مراکز معتبر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود و برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آیلتس برای داوطلبان ایرانی است داوطلبان می توانند بدون محدودیت هر تعداد که بخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند. آیلتس هر ماه 4 مرتبه و در یک سال 48 مرتبه برگزار می شود، همچنین مدرک و گواهی نامه آیلتس به مدت 2 سال اعتبار دارد و پس از این مدت اعتبار آن منقضی می شود.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

مهارت پارافریزینگ چیست؟

مهارت پارافریزینگ (Paraphrasing) در آزمون آیلتس به بازنویسی یک عبارت یا جمله با کلمات متفاوت گفته می شود به طوری که معنای جمله تغییر نکند. در واقع پارافریزینگ یک مهارت ضروری برای کسب نمره بالا در هر چهار بخش آیلتس است.

تسلط به مهارت پارافریزینگ و یادگیری نحوه استفاده از آن در پاسخ دادن به سوالات بخش های مختلف آزمون یکی از مهمترین مهارت اساسی موفقیت در آیلتس بشمار می رود و داوطلبانی که در استفاده از این مهارت خیلی خوب عمل می کنند، بالاترین نمره را در هر بخش آزمون آیلتس و تافل نسبت سایر داوطلبان کسب می کنند.

بیشترین استفاده از مهارت پارافریزینگ در بخش های اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس است، اما در پاسخ دادن به سوالات بخش های لیسنینگ و ریدینگ آیلتس نیز بسیار کمک کننده است.

یکی از نکات مهمی که در استفاده از پارافریزینگ باید به آن توجه کنید، این است که تمام کلمات نیاز به تغییر ندارند و شما باید بتوانید تشخیص دهید برای بازنویسی جلمه یا عبارت مورد نظر کدام لغات قابلیت تغییر دارند.

استفاده از مهارت پارافریزینگ به اگزمینر آیلتس در بخش اسپیکینگ و رایتینگ نشان می دهد که شما از دامنه لغات وسیعی برخوردار هستید. اگر می خواهید دامنه لغات خود را گسترش دهید می توانید از یادگیری لغات آیلتس به روش کدینگ استفاده کنید، این روش به شما کمک می کند تا بتوانید کلمات بیشتری را یاد بگیرد و آنها را به آسانی به خاطر آورید.

روش های استفاده از پارافریزینگ در آیلتس

برای استفاده از Paraphrasing در آیلتس می توان روش های مختلفی را به کار برد که شامل:

استفاده از کلمات مترداف و متضاد:در واقع بکارگیری کلمات مترداف و متضاد در بازنویسی یا مشابه نویسی جمله ها یا عبارات یکی از آسان ترین روش ها است و شما می توانید برای بازنویسی جمله یک کلمه ی مترادف یا هم معنی را جایگزین کلمات قبلی کنید.

تغییر ترتیب کلمات: اگر برای بازنویسی جمله یا عبارتی از روش تغییر ترتیب کلمات استفاده می کنید باید دقت کنید که این تغییر موجب اشتباه در گرامر جمله نشود. در استفاده از این روش ممکن است، یک کلمه اضافه یا کم شود و یا شکل کلمه تغییر کند.

تغییر دادن ساختار و گرامر جمله:برای استفاده از این روش به طور مثال می توانید جمله معلوم را به جمله مجهول تغییر دهید یا بلعکس.

تغییر شکل کلمه: یک کلمه می تواند به شکل های مختلف مانند اسم، فعل، صفت و قید در جمله به کار رود. برای پارافریزینگ می توانید یک کلمه را به شکل ‌های مختلف تغییر دهید. در این روش ممکن است لازم باشد کلمات کنار آن را نیز تغییر دهید.

مهارت پارافریزینگ در ریدینگ آیلتس

در بخش ریدینگ آیلتس دفترچه ای دارای متن هایی که در مجموع 2000 تا 2700 کلمه است را در اختیار داوطلبان قرار می دهند و آنها باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد.

برای اینکه بتوانید در این بخش نمره بالایی کسب کنید باید به مهمترین نکات ریدینگ آیلتس دقت کنید و در پاسخ دادن به سوالات ریدینگ آنها را به کار بگیرد. مهارت Paraphrasing یکی از این مهارت ها است که بدون استفاده از آن در جواب دادن به سوالات بخش های مختلف نمی توانید نمره خوبی کسب کنید، استفاده از پارافریزینگ در این بخش از این جهت اهمیت دارد که شما در جمله ی سوال و در متن ریدینگ کلمات و عبارات یکسانی مشاهده نمی کنید، بنابراین باید بتوانید از این مهارت در تشخیص و بکار بردن کلمات مترداف و متضاد استفاده کنید.

مهارت پارافریزینگ در لیسنینگ آیلتس

برای اینکه بتوانید در لیسنینگ آیلتس آکادمیک و جنرال نمره ی بالایی بگیرید باید استفاده از مهارت پارافریزینگ را تمرین کنید، در واقع بکارگیری این مهارت از مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس بشمار می رود. در بخش لیسنینگ 4 فایل صوتی پخش می شود و شما پس از شنیدن فایل های صوتی در این بخش متوجه می شوید، فقط چند کلمه که در متن سوال بکار رفته است در فایل صوتی شنیده اید، چون جملات استفاده شده در فایل صوتی به صورت کلمات مترداف هستند و شما باید از مهارت پارافریزینگ برای تشخیص آنها استفاده کنید.

فایل های صوتی این بخش شامل دو فایل صوتی اول در مورد موضوعات اجتماعی روزمره و متداول است و فایل صوتی سوم و چهارم در مورد موضوعات علمی و آکادمیک است و پس از پخش هر فایل صوتی داوطلب باید براساس آنچه شنیده است، به 10 سوال در مورد هر فایل صوتی پاسخ دهد و در این بخش به 40 سوال جواب دهد.

مهارت پارافریزینگ در رایتینگ آیلتس

سوالات بخش رایتینگ آیلتس شامل دوtask می باشد، که در آیلتس آکادمیک،Task1 نوشتن در مورد جدول، نمودار، نقشه و غیره است. وTask2 در مورد نوشتن یک مقاله می باشد و برای آزمون آیلتس جنرال،Task1 نوشتن نامه وTask2 نوشتن یک مقاله است و مدت زمان انجام این بخش در هر آزمون 60 دقیقه است.

استفاده از مهارت پارافریزینگ در هر 4 بخش آیلتس کاربرد دارد، اما بیشترین استفاده ی آن در بخش های رایتینگ و اسپیکینگ است. اگر نتوانید در بخش رایتینگ از مهارت Paraphrasing استفاده کنید، نمی توانید نمره ی خوبی در این بخش بگیرید به ویژه برای نوشتن پاراگراف اول مقاله، چرا که در پاراگراف اول، جمله ی سوال تکرار می شود و برای نوشتن آن باید از مهارت بازنویسی یا مشابه نویسی یا همان پارافریزینگ استفاده کنید تا عینا جمله سوال را تکرار نکنید که در این صورت از نمره شما کم می شود، بنابراین باید گفت توانایی استفاده از مهارت پارافریزینگ یکی از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس است.

مهارت پارافریزینگ در اسپیکینگ آیلتس

سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس مهارت گفتاری داوطلبان به زبان انگلیسی در زمینه های مشخص شده را مورد ارزیابی قرار می گیرد. اسپیکینگ آیلتس، شامل مصاحبه است که زمان آن بین 11 الی 14 دقیقه است. مصاحبه بخش گفتاری (Speaking) شامل سه بخش است.

استفاده از پارافریزینگ یکی از مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس است. بخش مکالمه یا اسپیکینگ آیلتس به صورت شفاهی انجام می شود و استفاده از مهارت پارافریزینگیکی از روش های ثابت کردن توانایی مکالمه به زبان انگلیسی در آیلتس است. شما باید بتوانید در جملات خود از کلمات مترادف استفاده کنید تا یک کلمه، عبارت یا ساختار را چندین مرتبه بکار نگیرید، چرا که اگزمینر آیلتس در این صورت نمره خوبی به شما نخواهد داد.



موضوعات: دوره های زبان انگلیسی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون آیلتس , منابع آزمون آیلتس , آزمون آیلتس جنرال , آزمون آیلتس آکادمیک , آزمون آزمایشی آیلتس ,
[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 2 دی 1402 ] [ 18:42 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]