پرسش های متدوال درباره آزمون آیلتس


پرسش های متداول درباره آزمون آیلتس

برای اینکه با مهمترین پرسش های متداول درباره آزمون آیلتس آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید شاید بعضی از این سوالات متداول، سوال شما نیز باشد.

سوالات متداول درباره آزمون آیلتس

آیا آزمون آیلتس در ایران برگزار می شود؟ آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می شود. در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای داوطلبان ایرانی بشمار می رود.

آزمون آیلتس کدام مهارت ها را ارزیابی می کند؟ آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون OET چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی ریدینگ (درک مطلب)، رایتینگ (نوشتن)، اسپیکینگ (صحبت کردن) و لیسنینگ (گوش دادن) را مورد ارزیابی قرار می دهد.

چند مرتبه می توانم در آزمون آیلتس شرکت کنم؟ هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان می توانند به هر تعداد که بخواهند در آزمون شرکت کنند.

آزمون آیلتس چند مرتبه در سال برگزار می شود؟ آزمون آیلتس 4 مرتبه در هر ماه و 48 مرتبه در سال برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک بهتر است یا آیلتس جنرال؟ آیلتس آکادمیک مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در محیط های آکادمیک ارزیابی می کند و آیلتس جنرال مهارت داوطلبان را در موقعیت های اجتماعی و روزمره مورد ارزیابی قرار می دهد، از این رو افرادی که قصد دارند برای اپلای تحصیلی در آیلتس شرکت کنند، باید در آیلتس آکادمیک شرکت کنند و کسانی می خواهند ویزای غیرتحصیلی دریافت کنند، باید در آیلتس جنرال شرکت کنند.

آیلتس لایف اسکیلز برای چه کسانی مناسب است؟ آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس چقدر است؟ مدت اعتبار مدرک و گواهی نامه آیلتس 2 سال است.

نمره قبولی در آزمون آیلتس چند است؟ آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مانند تافل نمره رد یا قبولی ندارد و نمره قابل قبول از سوی دانشگاه یا سازمان درخواست کننده آیلتس تعیین می شود، اما به طور کلی باید نمره شما از 6 کمتر نباشد.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

آزمون آیلتس لایف اسکیلز کدام مهارت ها را ارزیابی می کند؟ مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس

سوالات کدام بخش های آیلتس جنرال و آکادمیک مشابه است؟ سوالات بخش های اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس جنرال و آکادمیک مشابه است و تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک در محتوا و سوالات بخش های ریدینگ و رایتینگ آیلتس است.

ساختار آزمون آیلتس از چه بخش هایی تشکیل شده است؟ از چهار بخش اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ

آزمون آیلتس با چه روش هایی برگزار می شود؟ آزمون آیلتس با روش کتبی (کاغذی) و کامپیوتری به صورت حضوری و آنلاین در مراکز معتبر برگزار می شود و تفاوت آیلتس کاغذی و کامپیوتری فقط در شیوه برگزاری آزمون است و تفاوتی در سوالات، محتوا، اعتبار مدرک و غیره ندارند.

نتایج آزمون آیلتس چه وقت اعلام می شود؟ نتیجه آیلتس کاغذی 13 روز پس از شرکت در آزمون و آیلتس کامپیوتری 3 تا 5 روز پس از برگزاری آیلتس، اعلام می شود.

هزینه ارسال ریپورت آیلتس به دانشگاه ها چقدر است؟ ارسال 5 ریپورت آیلتس به دانشگاه های مقصد رایگان است و متقاضی برای ارسال بیشتر از 5 کارنامه باید هزینه ی آن را پرداخت کند.

آیا هر چهار بخش آیلتس در یک روز برگزار می شود؟ خیر، بخش های لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ آیلتس در یک روز برگزار می شود و بخش اسپیکینگ یا شفاهی در روز دیگری برگزار می شود.

در چه روزهایی می توانم در آیلتس کامپیوتری شرکت کنم؟ آیلتس کامپیوتری در هر روز هفته برگزار می شود و سه تایم مختلف در یک روز برای شرکت در آزمون در نظر گرفته شده است و داوطلبان می توانند در یکی از روزهای هفته و یکی از زمان های تعیین شده در آیلتس کامپیوتری شرکت کنند.

آزمون آیلتس کاغذی در چه روزهایی برگزار می شود؟ آیلتس کاغذی در یک تایم در روز و فقط دو روز در هفته برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در آیلتس کاغذی با محدودیت زمان مواجه هستند.

آیا برای انتقال جواب ها به پاسخنامه می توانم با خودکار جواب بدهم؟ خیر پاسخ ها توسط کامپیوتر تصحیح می شود و قادر به خواندن پاسخ ها با خودکار نمی باشد.

کدام بخش های آیلتس توسط اگزمینر تصحیح می شود؟ بخش های اسپیکینگ و رایتینگ توسط اگزمینر آیلتس تصحیح می شود.

شرایط سنی آزمون آیلتس چند سال است؟ برای شرکت در آزمون آیلتس شرط سنی وجود ندارد و داوطلبان در هر رده ی سنی می توانند در آزمون شرکت کنند اما برای شرکت در آیلتس بهتر است داوطلبان کمتر از 16 سال نداشته باشند.

مدت زمان انجام آزمون آیلتس چقدر است؟ حدود 2 ساعت و 55 دقیقه

آزمون آیلتس UKVI چیست؟ کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVIشرکت کنند، آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند.

آیا می توان به نمره آزمون آیلتس اعتراض کرد؟ بله، اعتراض به نمره آیلتس تا 6 هفته (42 روز) پس از اعلام نتایج آزمون امکان پذیر است و متقاضی می تواند به نمره هر 4 بخش آیلتس اعتراض کند.

هزینه اعتراض به نمره آیلتس چقدر است؟ هزینه اعتراض به نمره آیلتس تقریبا نیمی از هزینه ثبت نام آزمون آیلتس است و هزینه اعتراض به یک یا هر چهار بخش آیلتس یکسان است.

آیا در صورت کنسل کردن آزمون آیلتس هزینه ی آن بازگردانده می شود؟ اگر داوطلب بخواهد از شرکت در آزمون آیلتس انصراف دهد، باید تا 37 روز پیش از برگزاری آزمون برای کنسل کردن آیلتس اقدام کند، در این صورت 25 درصد از هزینه آزمون کسر شده و بقیه آن به داوطلب مسترد می شود.

نحوه پرداخت هزینه آزمون آیلتس چگونه است؟ هزینه آیلتس را باید با کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت پرداخت کنید.

آیا در صورت عدم حضور در جلسه آیلتس هزینه آن به داوطلب مسترد می شود؟ اگر داوطلب با دلایل موجه در جلسه برگزاری آیلتس شرکت نکند، می تواند با ارائه مدارکی مانند گواهی پزشکی، گواهی فوت، گزارش پلیس و... اثبات کند به چه دلیل نتوانسته در آزمون شرکت کند، پس از ارائه مدارک از سوی داوطلب، مدارک و دلایل او بررسی می شود و اگر عدم حضور او در آزمون موجه باشد، هزینه آیلتس پس از کسر 25 درصد به داوطلب بازگردانده می شود.



موضوعات: دوره های زبان انگلیسی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون آیلتس , منابع آزمون آیلتس , آزمون آیلتس جنرال , آزمون آیلتس آکادمیک , آزمون آزمایشی آیلتس ,
[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 5 دی 1402 ] [ 20:30 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]