Self Study آیلتس چیست؟


Self Study آیلتس چیست؟

Self Study آیلتس چیست؟ سلف استادی آیلتس به معنی خود آموزی آیلتس است. داوطلب بدون استا شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس با روش مطالعه ی شخصی و استفاده از منابع خودخوان آیلتس مهارت های زبان انگلیسی خود را برای شرکت در آزمون آیلتس تقویت می کند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

آزمون آیلتس در موسسات و مراکز معتبر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود و برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آیلتس برای داوطلبان ایرانی است داوطلبان می توانند بدون محدودیت هر تعداد که بخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند. آیلتس هر ماه 4 مرتبه و در یک سال 48 مرتبه برگزار می شود، همچنین گواهی نامه آیلتس به مدت 2 سال اعتبار دارد و پس از این مدت اعتبار آن منقضی می شود.

آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد که هر یک برای اهداف مهاجرتی خاصی طراحی شده است. انواع آیلتس عبارتند از: آزمون آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال، آیلتس لایف اسکیلز، آیلتس UKVI

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های معتبر زبان انگلیسی مانند آزمون تافل تضمینی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

Self Study آیلتس

سلف استادی آیلتس به معنی خود آموزی آیلتس است. زبان آموز بدون استاد یا شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس با روش مطالعه ی شخصی و استفاده از منابع خودخوان و سایر منابع آیلتس، مهارت های زبان انگلیسی خود را برای شرکت در آزمون آیلتس تقویت می کند.

برخی زبان آموزان به دلایل مختلف مانند اشتغال و نداشتن وقت کافی برای شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس و یا نداشتن هزینه ثبت نام در موسسات زبان معتبر تصمیم می گیرند برای یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی برای شرکت در آیلتس به صورت شخصی و خودآموز اقدام کنند. برای اینکه بتوانید با Self Study و مطالعه شخصی در آیلتس موفق به کسب نمره خوبی شوید باید با روش صحیح Self Study آیلتس آشنا شوید، که در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه می دهیم.

Self Study آیلتس برای چه کسانی مفید است؟

براساس استانداردهای تعیین سطح زبان، مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان در سه سطح مبتدی، پایه و متوسط و پیشرفته طبقه بندی می شود، زبان آموزانی که دارای سطح زبان انگلیسی مبتدی هستند و می خواهند یادگیری زبان انگلیسی را از پایه شروع کنند، نباید بدون استاد و شرکت در کلاس های زبان معتبر و به روش سلف استادی برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنند، این افراد باید ابتدا با شرکت در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند و سطح پایه را به خوبی یاد بگیرند.

همچنین زبان آموزانی که دارای سطح متوسط هستند هر چند که از سطح قابل قبولی در مهارت های زبان انگلیسی برخوردار هستند، اما تقویت مهارت های آیلتس به روش سلف استادی برای این افراد نیز توصیه نمی شود.

تقویت مهارت های آیلتس به روش Self Study برای زبان آموزانی مفید است که دارای سطح زبان بالاتر از متوسط و یا پیشرفته هستند. این افراد می توانند مهارت های زبان انگلیسی خود را بدون نیاز به استاد و شرکت در کلاس های آمادگی در موسسات زبان معتبر، برای شرکت در آزمون آیلتس با مطالعه منابع خودخوان و شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (آزمون ماک چهار مهارتی و آزمون ماک تک مهارتی آیلتس) تقویت کنند و نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنند.

به طور کلی باید بگوییم Self Study آیلتس یک روش مکمل عالی و ضروری در کنار سایر مهمترین مهارت های اساسی موفقیت در آیلتس است و به تنهایی برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی و کسب نمره بالا در آزمون آیلتس کافی نیست.

منابع Self Study آیلتس

افرادی که تصمیم دارند به روش سلف استادی و خود خوان مهارت های زبان انگلیسی خود را برای شرکت در آزمون آیلتس تقویت کنند، باید کتاب ها و منابع خودآموز و خودخوان آیلتس را مطالعه کنند.

در این کتاب ها آموزش ها به زبان ساده و گام به گام بیان شده است و زبان آموز می تواند به تنهایی و بدون استاد با مطالعه کتاب های خود خوان آیلتس در منزل مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

برخی منابع خودخوان آیلتس عبارتند از:

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS

کتاب Barron’s IELTS Superpack

کتاب ‌های IELTS Cambridge (15 جلد)

کتاب IELTS Trainer

کتاب Actual Speaking

کتاب های Complete IELTS

کتاب English File

کتاب Top Notch

کتاب Headway

کتاب Solutions

کتاب Oxford Word Skills

کتاب Grammar in use

کتاب Tactics for listening

Self Study لغات آیلتس

برای اینکه بتوانید در هر چهار مهارت آیلتس نمره بالایی کسب کنید باید دایره لغات وسیعی داشته باشید، در واقع گسترش دایره لغات انگلیسی از جمله مهمترین نکات رایتینگ آیلتس و سایر بخش ها است. برای یادگیری لغات آیلتس باید دقت کنید هر کلمه را با املا، استرس و تلفظ صحیح آن را یاد بگیرد، همچنین باید نقش کلمه در جمله مانند اسم، فعل ،صفت و غیره را نیز بررسی کنید، همچنین باید پسوندها و پیشوندهای مورد نظر و هم خانواده های هر کلمه را نیز یاد بگیرید و بدانید ترکیب این لغت با لغات دیگر به چه معنایی است.

برای یادگیری لغات به روش سلف استادی روش های متنوعی وجود دارد یکی از روش های یادگیری لغات آیلتس به روش کدینگ است. یادگیری لغات ضروری آیلتس به روش کدینگ به این صورت است که زبان آموزان با توجه به دانش قبلی خود برای لغاتی که می خواهند حفظ کنند یک تصویر یا سرنخ بسازند تا وقتی دوباره لغت مورد نظر را دیدند سرنخ (یا تصویر) در ذهن آنها تداعی شود و معنی لغات را به یاد آورند.

Self Study گرامر آیلتس

گرامر یکی از پایه های اصلی یادگیری هر زبانی از جمله زبان انگلیسی است، توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس در بخش های مختلف آزمون و شناخت اشتباهات رایج در آیلتس در گرامر و دستور زبان انگلیسی یکی از راهکارهای کسب نمره بالا در آیلتس است.

زبان آموزانی که تصمیم دارند به روش سلف استادی مهارت های آیلتس را تمرین کنند باید از منابع و کتاب های گرامر خودخوان آیلتس مانندکتاب Grammar in useاستفاده کنند. تمرینات این کتاب را حل کنید و سپس پاسخ های خود را با پاسخ های صحیح که در آخر کتاب آمده است مقایسه کنید و با توجه به پاسخ های درستی که در اختیار دارید اشکالات خود را در گرامر رفع کنید.



موضوعات: دوره های زبان انگلیسی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون آیلتس , منابع آزمون آیلتس , آزمون آیلتس جنرال , آزمون آیلتس آکادمیک , آزمون آزمایشی آیلتس ,
[ بازدید : 26 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 1 بهمن 1402 ] [ 20:34 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]