یادگیری لغات آیلتس به روش کدینگ


یادگیری لغات آیلتس به روش کدینگ

یادگیری لغات آیلتس به روش کدینگ یا تصویرسازی یکی از بهترین روش ها برای یادگیری لغات انگلیسی است. روش کدینگ به شما کمک می کند تا بتوانید لغات انگلیسی را به ذهن بسپرید و به آسانی آن را به خاطر بیاورید.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

آزمون آیلتس برخلاف بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی معتبر در ایران برگزار می شود و برگزاری آزمون آیلتس یکی از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای داوطلبان ایرانی است و شما می توانید به دو روش کاغذی (کتبی) و یا کامپیوتری در آیلتس شرکت کنید. در مورد تفاوت آیلتس کاغذی و کامپیوتری نیز باید گفت این دو آزمون از نظر نوع سوالات و محتوا با هم هیچ تفاوتی ندارند و تفاوت آنها در روش برگزاری آنها است و مدت اعتبار آیلتس در هر دو روش 2 سال است.

هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آیلتس وجود ندارد و داوطلبان می توانند به هر تعداد که بخواهند در آزمون شرکت کنند. آزمون آیلتس 4 مرتبه در ماه و 48 مرتبه در سال در مراکز معتبر برگزار می شود و شرط سنی نیز برای ثبت نام در آزمون آیلتس وجود ندارد.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف، داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون در 4 نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی بهتر است برای کسب نمره بالا از راهکارها و تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی مانند توجه به نکات مهم گرامر در آیلتس و توجه به اشتباهات رایج در آزمون و غیره استفاده کنید.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری(Speaking) و شنیداری(Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند این آزمون در ساختار و محتوا با آیلتس آکادمیک و جنرال فرقی ندارد و تنها تفاوت آن در محل برگزاری آزمون است. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون FCE شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

بخش درک مطلب (Reading)

بخش شنیداری (Listening)

بخش گفتاری (Speaking)

بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و فاقد بخش های ریدینگ و رایتینگ آیلتس است.

یادگیری لغات انگلیسی به روش کدینگ

گسترش دامنه لغات انگلیسی یکی از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس و سایر بخش های آزمون است، از این رو یادگیری لغات بیشتر و به خاطر آوردن آنها در پاسخ دادن به سوالات، برای کسب نمره بالا بسیار اهمیت دارد، بنابراین زبان آموزان باید از راهکارها و روش های موثر برای یادگیری لغات انگیسی استفاده کنند، یکی از این روش ها، کدینگ یا کدبندی است، که در ادامه توضیحاتی در مورد آن ارائه می دهیم.

کدینگ و یا تصویرسازی لغات انگلیسی یکی از روش های جدید برای یادگیری بهتر و به خاطر سپردن لغات انگلیسی با صرف زمان کوتاهتر است و زبان آزموزان می توانند برای یادگیری بهتر لغات ضروری آیلتس به روش کدینگ عمل کنند.

یادگیری لغات ضروری آیلتس به روش کدینگ به این صورت است که زبان آموزان با توجه به دانش قبلی خود برای لغاتی که می خواهند حفظ کنند یک تصویر یا سرنخ بسازند تا وقتی دوباره لغت مورد نظر را دیدند سرنخ (یا تصویر) در ذهن آنها تداعی شود و معنی لغات را به یاد آورند.

زبان آموزانی که قصد دارند دایره لغات خود را برای شرکت در آزمون آیلتس افزایش دهند، می توانند با شرکت در دوره کدینگ لغات ضروری آیلتس لغات را با صرف زمان کمتر به خوبی حفظ کنند.

با یادگیری لغات انگلیسی به روش کدینگ سرعت و کیفیت حفظ کردن لغات افزایش می یابد و توان مغزی زبان آموزان برای یادگیری کلمات بیشتر می شود.

نحوه استفاده از روش کدینگ برای آیلتس

استفاده از روش کدینگ (کدبندی) برای یادگیری لغات ضروری آیلتس برای افرادی مناسب است که برای به یاد آوردن کلمات مشکل دارند، از این رو حفظ کردن و به خاطر آوردن لغات ضروری آیلتس برایشان مشکل است.

در روش کدینگ و تصویرسازی ذهنی، ما برای کلماتی که نمی توانیم به خوبی حفظ کنیم و آن را به خاطر بیاوریم سرنخی می دهیم و با دیدن کلمه ی مورد نظر به یاد سرنخ آن افتاده و معنی کلمه را آسان تر به یاد می آوریم. در این روش با توجه به نحوه تلفظ یا شکل ظاهری کلمه برای آن تصویرسازی می کنیم.

برای سهولت در یادگیری لغات ضروری آیلتس، زبان آموزان می توانند از کتاب ها و جزوات آموزش لغات آیلتس به روش کدینگ استفاده کنند تا با آمادگی بیشتری در آزمون آیلتس شرکت کنند و بهترین نتیجه را در این آزمون کسب کنند.

از آنجایی که گسترش دامنه لغات از مهمترین نکات رایتینگ، ریدینگ و سایر بخش های آیلتس است، توصیه می شود برای یادگیری لغات انگلیسی فقط از یک شیوه استفاده نکیند بلکه از منابع و روش های متنوعی استفاده کنید تا بتوانید لغات بیشتری یاد بگیرید، البته به خاطر آوردن لغات نیز بسیار اهمیت دارد و یادگیری لغات آیلتس به روش کدینگ برای به خاطر آوردن لغات بسیار موثر است.

راهکارهای کسب نمره بالا در آیلتس

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس در اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی، داوطلبان باید بتوانند نمره ی بالایی در آیلتس کسب کنند. همان طور که می دانید آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون OET تضمینی از چهار بخش ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تشکیل شده است. زبان آموزان باید بتوانند مهارت های خود را در هر بخش افزایش دهند تا در آزمون به نتیجه دلخواه برسند.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (آزمون ماک چهار مهارتی و آزمون ماک تک مهارتی آیلتس)، شرکت در دوره های آمادگی آیلتس در موسسات زبان معتبر، توجه به مهمترین نکات هر یک از مهارت های آیلتس مانند مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس و یا آشنایی با مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس و سایر بخش های آزمون، در کسب نمره بالا کمک کننده است، به طور مثال یکی از نکاتی که در پاسخ دادن به سوالات هر چهار بخش آیلتس باید مد نظر قرار بدهید توجه به محدودیت زمان است، شما وقت زیادی در پاسخ دادن به سوالات در اختیار ندارید، بنابراین نیاز به مدیریت زمان دارید. بهترین روش برای اینکه بتوانید زمان خود را در آزمون مدیریت کنید، استفاده از ساعت در زمان تمرین کردن است. استفاده از ساعت به شما کمک می کند تا بتوانید برای جواب دادن به سوالات وقت خود را به درستی زمان بندی کنید و برای پاسخ دادن به سوالات وقت کم نیاورید و در فرصت داده شده به تمام سوالات بدون نگرانی پاسخ دهید و هیچ نمره ای را از دست ندهید.



موضوعات: دوره های زبان انگلیسی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون آیلتس , منابع آزمون آیلتس , آزمون آیلتس جنرال , آزمون آیلتس آکادمیک , آزمون آزمایشی آیلتس ,
[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 2 دی 1402 ] [ 18:39 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]