گواهی نامه آیلتس چیست؟


گواهی نامه آیلتس چیست؟

گواهی نامه آیلتس یا TRFبه مدت 2 سال اعتبار دارد و متقاضی می تواند در هنگام ثبت نام برای ارسال رایگان گواهی نامه آیلتس به 5 دانشگاه درخواست نماید و برای ارسال بیشتر از 5 گواهی باید هزینه ی گواهی اضافه را پرداخت نماید.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

در پاسخ به این سوال باید گفت، برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، سازمان ها و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون در سه نوع ارائه می شود.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

انواع آزمون آیلتس

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General): آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است.

آیلتس آکادمیک (Academic): آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS): از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند.

آزمون آیلتس UKVI: کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس(IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمونBEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های ریدینگ و رایتینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

بخش درک مطلب (Reading)

بخش شنیداری (Listening)

بخش گفتاری (Speaking)

بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و فاقد بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس است و مهارت های درک مطلب و نوشتاری را مورد ارزیابی قرار نمی دهد.

روش های برگزاری آزمون آیلتس

آزمون آیلتس با دو روش متفاوت برگزار می شود:

آیلتس کاغذی یا کتبی: آیلتس کاغذی به صورت کتبی برگزار می شود و بخش اسپیکینگ آیلتس به صورت جداگانه پیش از برگزاری آیلتس یا پس از آن گرفته می شود.

آیلتس کامپیوتری: آیلتس کامپیوتری برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ ابداع شد و به صورت آنلاین برگزار می شود و بخش اسپیکینگ یا شفاهی آیلتس به صورت جداگانه در روز دیگری برگزار می شود. همچنین داوطلبان می توانند در آیلتس کامپیوتری به دو صورت حضوری در مرکز آزمون و یا غیرحضوری در منزل یا مکان دیگری شرکت کنند.

تفاوت آیلتس کاغذی و کامپیوتری تنها در شیوه برگزاری، اعلام نتایج و زمان برگزاری آزمون است و آیلتس کاغذی و کامپیوتری هر دو از نظر محتوا، نوع سوالات، نمره دهی آیلتس، ثبت نام و اعتبار مدرک آیلتس و نداشتن نمره منفی آیلتس یکسان هستند.

مدت اعتبار گواهی نامه آیلتس

مدت اعتبار گواهی نامه آیلتس یا TRF مانند مدرک بسیاری از آزمون های معتبر زبان انگلیسی از جمله آزمون OET تضمینی و تافل، موقتی است و پس از پایان مدت تعیین شده، اعتبار مدرک آن منقضی می شود و دیگر معتبر نخواهد بود.

مدت اعتبار گواهی نامه آیلتس آکادمیک و جنرال 2 سال است و پس از 2 سال دارنده آن نمی تواند برای اپلای تحصیلی و یا سایر اهداف مهاجرتی آن را به دانشگاه، مراکز علمی و سازمان ها ارائه نماید و باید مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول دریافت نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

در مورد نمره قبولی آیلتس برای اخذ ویزای کشور مقصد باید گفت، آزمون آیلتس نمره رد یا قبولی ندارد و نمره قابل قبول از سوی دانشگاه یا سازمان درخواست کننده گواهی نامه آیلتس تعیین می شود.

گواهی نامه آیلتس برای مهاجرت به کانادا

ریپورت آیلتس یا TRF یا گواهی نامه آیلتس یک کپی از نتیجه آزمون آیلتس داوطلبان است. برای هر یک از داوطلبان فقط یک گواهی نامه آیلتس صادر می شود و داوطلب یک نسخه از آن را دریافت می کند، اما در صورتی که متقاضی برای مهاجرت به کانادا (CIC) یا آژانس مرزی بریتانیا (UKBA)در آزمون آیلتس شرکت کرده باشد، می تواند برای دریافت 2 نسخه از گواهی نامه آیلتس درخواست دهد و به این منظور باید مدرکی مبنی بر درخواست CIC و یا UKBA ارائه نماید.

ارسال گواهی نامه آیلتس به دانشگاه ها

در هنگام ثبت نام آزمون آیلتس متقاضی می تواند 5 دانشگاه را برای ارسال گزارش نمره آیلتس به صورت رایگان انتخاب نماید و پس از اعلام نتایج آزمون و صدور گواهی نامه آیلتس، ریپورت آزمون به صورت رایگان به دانشگاه های مقصد ارسال می شود اما در صورتی که داوطلب بخواهد ریپورت آیلتس را به بیشتر از 5 دانشگاه ارسال کند باید برای درخواست گواهی نامه اضافه تر هزینه ی آن را پرداخت کند.



موضوعات: دوره های زبان انگلیسی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , گواهی نامه آیلتس , آزمون آیتلس , منابع آزمون آیلتس , آزمون آیلتس جنرال , آزمون آیلتس آکادمیک , آزمون آزمایشی آیلتس ,
[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 16 دی 1402 ] [ 15:23 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]