مهمترین نکات رایتینگ دولینگو


مهمترین نکات رایتینگ دولینگو

آشنایی با مهمترین نکات رایتینگ دولینگو به شما کمک می کند تا بتوانید نمره بالاتری در آزمون دولینگو کسب کنید، چرا که 23 درصد از نمره آزمون به سوالات رایتینگ دولینگو اختصاص دارد، از این رو با پاسخ دادن به سوالات رایتینگ می توانید نتیجه بهتری در آزمون بگیرید.

آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو (Duolingo) یک آزمون بین ‌المللی زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت زبان و به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور داوطلبان در جلسه نمی باشد. از مزایای شرکت در آزمون دولینگو نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد، در این آزمون شرکت کند. همچنین داوطلبان یک ساعت برای پاسخگویی به سوالات فرصت دارند و نتایج آزمون 48 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و همچنین مدت اعتبار آن دو سال است.

امروزه داشتن مدرک دولینگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طی چند سال اخیر ارائه ی مدرک زبان دولینگو یکی از شرایط پذیرش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سراسر دنیا است.

مشاوره امور مهاجرتی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا (09336267676-09336267878)

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل و آیلتس برای ارزیابی داوطلبان در خصوص چهار مهارت زبان انگلیسی Listening (شنیدن)، Speaking (صحبت کردن)، Writing (نوشتن) و reading(خواندن) طراحی و از بخش های مختلفی تشکیل شده است، اما برخلاف آزمون تافل و آیلتس که مهارت ها در بخش های جداگانه ای مطرح می شود، در آزمون دولینگو مهارت ها در یک آزمون و بدون بخش بندی انجام می شود.

آزمون دولینگو یک آزمون زبان تطبیقی است که سوالات مطرح شده در بخش های بعدی به نحوه ی پاسخگویی و عملکرد داوطلب در بخش های قبلی بستگی دارد، یعنی هر چه داوطلب به سوالات اول بهتر پاسخ دهد، سوالات بخش های بعدی سخت تر خواهد بود.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo) شامل سه بخش است و سوالات آزمون مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند و مدت زمان انجام آزمون دولینگو 60 دقیقه است

برای آزمون دولینگو ۱۲ نوع سوال مختلف طراحی شده است که ۱۰ نوع سوالات در بخش تطبیقی Adaptive بوده و دو نوع دیگر در انتهای آزمون قرار دارند. تمامی سوالات در نمره دهی آزمون دولینگو موثر ولی دو بخش آخر در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

همچنین نتیجه آزمون دولینگو از 10 تا 160 نمره دارد و در بازه های 10تا55، 60 تا 85، 90 تا 115 و 120 تا 160 طبقه بندی می شود.

سوالات رایتینگ دولینگو

سوالات رایتینگ دولینگو شامل:

توصیف تصویر: در این سوال یک تصویر نمایش داده می شود که داوطلب باید با استفاده از لغات و ساختار گرامری صحیح بتواند تصویر را توصیف کند برای توصیف تصویر داوطلب باید به سه نکته توجه کند، اینکه چه اتفاقی افتاده است، چه اتفاقی در حال انجام است، چه اتفاقی در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

نوشتار رایتنگ 50 کلمه ای: در این سوال موضوعی داده می شود و از داوطلب خواسته می شود درباره موضوع مورد نظر حداقل 50 کلمه تایپ کند. برای اینکه داوطلب بتواند از این سوال نمره خوبی بگیرد باید در نوشتن متن خود قوانین گرامری، تنوع لغتی، استفاده از قوانین نگارشی، استفاده از تعدد کلمات را رعایت کند.

پرکردن جای خالی: بهترین راه برای پاسخ دادن به این سوال و پرکردن جای خالی استفاده از تکنیک رندوم شماری است.

تایپ کلمات شنیداری: در این سوال کلماتی خوانده می شود و داوطلب باید کلماتی را که شنیده است تایپ کند. این سوال به منظور تشخیص لهجه سرعت شنیداری و نوشتاری و درست نوشتن طراحی شده است. در این قسمت داوطلب می تواند 2 مرتبه به متن گوش بدهد.

بخش رایتینگ مصاحبه INTERVIEW

تسک اول: در تسک اول دو موضوع به داوطلب داده می شود. او باید یکی از موضوع ها را به دلخواه انتخاب کند و در مورد آن 1 تا 3 دقیقه صحبت کند و مصاحبه ی او ضبط می شود. عملکرد داوطلب در بخش های اول تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی خواهد بود.

تسک دوم: در تسک دوم نیز دو موضوع داده می شود و داوطلب باید در مورد یکی از آنها به دلخواه 3 تا 5 دقیقه یک متن بنویسد.

همان طور که می دانید آزمون دولینگو یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است که به صورت آنلاین برگزار می شود، بنابراین در بخش رایتینگ دولینگو داوطلب باید روی سرعت تایپ کردن خود نیز تایپ کند تا بتواند متن خود را با سرعت بیشتری تایپ کند.

نکات رایتینگ دولینگو

شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو: بهتر است برای آشنایی با سوالات رایتینگ دولینگو چند بار در آزمون آزمایشی دولینگو شرکت کنید و مهارت نوشتاری خود را در پاسخ دادن به سوالات رایتینگ ارزیابی کرده و نقاط ضعف خود را شناخته و آنها را برطرف کنند.

مطالعه منابع مفید رایتینگ دولینگو: به دلیل اینکه منابع آزمون دولینگو فراوانی چندانی ندارد، بهترین راه برای مطالعه رایتینگ دولینگو و سایر بخش های آزمون مطالعه نمونه سوالات دوره های گذشته دولینگو است. برخی منابع رایتینگ دولینگو کتاب Grammar In Use، کتاب Oxford Word Skills، کتابEnglish Vocabulary In Use و...

گسترش دایره لغات انگلیسی:هر چه واژه های بیشتری بدانید بهتر می توانید از لغات مترداف و متضاد استفاده کنید و آسان تر می توانید جملات طولانی تر و پیچیده تری بنویسید. وسیع بودن دایره لغات انگلیسی علاوه بر بخش رایتینگ به پاسخ دادن سوالات اسپیکینگ نیز کمک بسزایی می کند و جزء مهمترین نکات اسپیکینگ دولینگو نیز بشمار می رود.

استفاده از نرم‌ افزار Grammarly: نرم‌ افزار Grammarly نوشتار شما را بررسی کرده و جایگزین ‌های مناسبی برای واژه ها، گرامر و ساختار جمله پیشنهاد می ‌دهد.

هر روز به انگلیسی بنویسید: یکی دیگر از راهکارهای تقویت رایتینگ دولینگو مطالعه روزانه و نوشتن متن های مختلف در مورد موضوعات روزمره و مسائل گوناگون به زبان انگلیسی است.

شرکت در کلاس های آمادگی دولینگو:برای آشنایی با نمونه سوالات و نکات رایتینگ دولینگو و سایر بخش های آزمون در دوره های آمادگی دولینگو در موسسات زبان معتبر شرکت کنید.



موضوعات: مهاجرت تحصیلی,
برچسب ها: شرکت مهاجرتی هومان ویزا , آزمون دولینگو , منابع آزمون دولینگو , ساختار آزمون دولینگو , ثبت نام در آزمون دولینگو ,
[ بازدید : 85 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 1 بهمن 1402 ] [ 20:42 ] [ hoomanvisa ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]